יום ראשון, 25 ביוני 2017

הטקסט של הפרוספקט


בס"ד

פרוספקט מכל אספקט [חלק II]

מומלץ לרשום במקום בולט את שם העסק או החברה ולהשתמש בכותרות קולעות וסלוגן בעברית.


מה עוד חשוב לפרוספקט
רצוי שתהינה כותרות והדגשים. כי כך הקורא שם יותר לב לפרטים
וגם יכול לקרוא בריפרוף ולהבין במה דברים אמורים.
חשוב מאוד גם סוג הפונט וגודל האות. בסופו של דבר הקורא צריך
לקרוא בקלות ולהבין את המסרים. בכדי שידע ''מה כוונת המשורר".
טוב גם להוסיף רקע ותמונות, לפעמים כדאי לשלב גרפים ואיורים, כדי להמחיש
את המילה הכתובה. שלא תהינה אי הבנות. סך הכל לפרוספקט יש כוונות ומטרות.
אלא אם כן הוא נכתב לשם שמים.
ממה רצוי להמנע בכל מחיר
בכתיבת טקסט. כל טקסט. אך בטקסט עם תוכן פרסומי, שיווקי, לימודי בפרט.
כדאי לכתוב בשפה רהוטה. בלי סגיעוט קטיב. אפשר לעשות טוויסט במילה, בביטוי או בפתגם.
אך רק אם זה נקרא בצורה ברורה ומשרת את המטרה.
כלומר לא כדאי להתחכם בלי סיבה. אולי זה נחמד ומצחיק את הכותב.
אבל זה נתפש עילג, בוטה ומיותר. מה גם שעלולים להבין דברים לא רצויים.
חשוב לומר בהקשר זה שבמקרים מסוימים, ''מותר'' לכתוב בשפת הרחוב.
כי ככה אנשים מדברים וככה הם מתחברים למסרים.
איך נגשים לכתיבה
אם מכירים את הנושא על בוריו, אפשר פשוט לשבת ו"לשים את הטקסט על הנייר".
זה במקרה שלמדת את התחום, אתה עוסק בו באופן שוטף או שקראת וראית
המון דברים שעוסקים בנושא. אך בכל מקרה תמיד טוב לחפש מידע נוסף
שיעשיר את הבנתך בתחום. טוב מאוד גם לקבל ממזמין העבודה, לינקים
לאתרים רלוונטיים וכל חומר או מידע נוסף שהוא יכול להעביר.
כך מובטח שהכתיבה, תצא מקיפה, רחבה, עשירה וטובה.
מה התוצר המומלץ כדי שהפרוספקט יהיה פצץ
בפרוספקט פרסומי חשוב שתופיע כותרת מושכת ומסקרנת. ניתן לעשות זאת
גם בליווי של תמונה. אם ישנה חזית, פנים ושער אחורי. זה יהיה סדר הדברים
[אלא אם כן ישנה סיבה מיוחדת לעשות זאת אחרת].
על גבי החזית\שער קדמי יופיע-סלוגן בעברית, מילה או כותרת. יחד עם תמונה
או בלעדיה. העיקר שיהיו מענינים כדי שכל מי שיראה, ירצה לפתוח ולקרוא את התוכן.
חלק פנימי-טקסט ותיאור כל הנושאים שחשוב להעביר. רצוי לתמצת את הדברים
 לחלק אותם לפסקאות ולשלב צילומים או איורים. כדי להקל על הקריאה.

בשער האחורי-מקובל לרשום את פרטי ההתקשרות, שם העסק\החברה, לוגו וסלוגן בעברית.

בבלוג הבא
>על איזה נייר להדפיס?
>איך גורמים ללקוח, להחזיק את הפרוספקט ביד כמה שיותר?
>כדאי לעשות בזה גם שימוש דיגיטלי.

בתמונות המצורפות
פרוספקט מהודר של דפוס-רם.
רצינו להראות שאפשר,
להמנע מטעויות 
ולקבל דבר דפוס מושלם.
בחרנו באימג'ים ברורים וחזקים
עם כותרות ''צבעוניות''.







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה