יום שלישי, 14 בפברואר 2017

סלוגן [בעברית] זה עוגן

בס"ד
סלוגן [בעברית] זה עוגן




סלוגן בעברית זה מאסט או הכרחי?
במידה ופונים אך ורק לקהל ישראלי בארץ, על פי רוב עדיף סיסמא-בשפת-הקודש. בעברית.
אך אם המוצר\המותג הינו בינלאומי או עם זיקה לחו''ל או לאנשים מארצות זרות, מובן שעדיף בשפה בה הם מדברים. יחד עם זה לפעמים יש ביטוי שגור בלעז, שמתאים בדיוק ומוכר גם בארץ.
או אז השימוש בלועזית לגיטימי ואף מומלץ. בקיצור, הביטוי תלוי בטיב המילוי.
לכל נושא מתאים הסלוגן בשפה מסוימת. קורה גם שהחברה היא מארץ אחרת,
אבל רוצים שכולם פה יבינו. גם אז עדיף בעברית. יש גם חברות ישראליות שמוכרות
בהתחלה רק לשוק הישראלי אך מכוונות בעתיד לקהל מעבר לים או שרוצים שיחשבו שזה בא משם.
במצב שכזה, כדאי שהסלוגן יהיה באנגלית. שפה שמבינים בדרך כלל, בכל מקום בעולם.
כמה עולה סלוגן מעולה?
בניגוד לענפים, מוצרים ותחומים אחרים-אין מחירון אחיד.
אם תאגיד ענק מחפש את סלוגן המחץ המחיר הוא אחד. לעומת זאת אם מישהי מייצרת
צעיפים אופנתיים שהיא תופרת בעצמה, אז הסלוגן שלה יעלה הרבה פחות.
כל מקרה לגופו וכל שורה למה שהיא קשורה.
אולי חבר או בן משפחה, יחלום על מילים מסוימות שיקלעו בול. אז הסלוגן חינם במתנה.
אולי את הפרויקט מקבל משרד שמרוויח על מדיה, עיצוב והפקה
ויחליט לשקלל את הסלוגן בפנים ולא להוציא עליו חיוב נפרד.
יתכן גם שפונים למישהו מתחיל או מצד שני למישהו שבע שמבקש תשלום צנוע.
הדרך היעילה והנכונה, היא להזמין את הסלוגן מקופירייטר-מקצוען ומנוסה.
אחד שמציג שורה יפה של שורות קולעות, ללקוחות מענפים שונים.
כך בטוחים שהסלוגן יהיה מצוין ויענה על הדרישות הרצויות.
בהערכה גסה, המחיר נע בין 1,000 ₪ ל-3,500 ₪. כמה-כמה?!
הכל תלוי מי, מה ולמה.

סלוגן זה הכי?
סלוגן מצוין, הוא בלתי נשכח. לפעמים הוא אפילו חזק יותר ממה שהוא מיצג.
סלוגן לעסק, חברה, ארגון או מטרה עומד בפני עצמו ועובד כל זמן שזוכרים אותו,
אומרים אותו או אפילו שרים אותו.
אל תשכח לקחת פרוטק מותק
קרבי זה הכי אחי
עם כל הצניעות, שתי ססמאות אלה למשל הפכו כבר לחלק מהשפה.
הן חוברו לפני שנים רבות. אך עושים בהן שימוש בכל הזדמנות.
הן למטרה לשמה חוברו והן בכל מיני שימושים והטיות לצרכים שונים.
אולי יש זכויות יוצרים על השורות. אבל איש בינתיים לא תובע עליהן את הזכות.
בשורה התחתונה, סלוגן טוב הוא בסך הכל מילים שחוברו להן יחדיו.
אם רואים ומשמיעים אותו מספיק, הוא נקלט ונשאר.  


יום ראשון, 12 בפברואר 2017

בס"ד

קליק לאתר שלי

מְשַׁל פוּרְסָם

הָלוֹךְ הָלְכוּ הָעֲסָקִים לִמְצֹא לָהֶם שֵׁם.
וְיֹאמְרוּ לָזַיִת: שֵׁם טוֹב מִשֶּׁמֶן טוֹב, כְּבָר מָצָאתָ. מָה עוֹד תְּבַקֵּשׁ?
וְיֹאמַר לָהֶם: מִצְאוּ לִי סִיסְמָא קוֹלַעַת וְאָרִים לָכֶם אֶת הָעוֹלָם.
וָיִשֹאָלוּהוּ: אֲתַר אִינְטֶרְנֶט כָּתוּב לעֵילָא מַתְאִים לְסמָארְטְפוֹן
וְקִדּוּם שֶׁמֵּבִיא גּוֹלְשִׁים אֵיכוּתִיִים חָשׁוּב לְךָ?
וְיֹאמַר לָהֶם הָזַיתָ: גַּם חָשׁוּב, גַּם חִיּוּנִי וְגַם הֶגְיוֹנִי.
וִיפַנּוּ הָעֲסָקִים אֶל הַתֶּאֶנָה:
מָה לָךְ כִּי תַּסְתִּירִי אֶת פִּרְיְךָ וּמֶבוּשַיִיך, בְּעָלֶה וְאֶת מְתִיקוּתֶֹך תַּחַת עֲנָפַיִך?
הַיִי גְּלוּיָה שֶׁיִּרְצוּ אוֹתְך כֻּלָּם. הִצְטָלמִי לְֹעָלוֹן וִידָפְדֶפוּ וִיבָקשׁוּך.
עָלִי גָּם עָל שִׁלּוּט חוּצוֹת וְשִׁמְּעךְ יִבְלוֹט-עָל כְּבִישִׁים וּמְחִצּוֹת.
וְתֹאמַר לָהֶם הַתֶאֶנָה: יָפֶה דִּבַּרְתֶּם. תְּנוּבָתִי טוֹבָה וְהַצָּעַתְכֶם שָׁוָה.
וְיֹאמְרוּ הָעֲסָקִים לַגֶּפֶן:
שׁוֹלְחִים אוֹתְךָ בְּבַּקְבּוּקִים וּמְבָרְכִים עָלֵיךָ בְּכָל שִׁשִּׁי קֹדֶשׁ
וְעָדִין אַתָּה סמוּק ומוּדאָג.
אִם יִהְיֶה לְךָ ג'ינְגֶל בָּרַדְיוֹ, יָשִׁירוּ עָלֵיִךְ בַּשִּׂמְחָה
וְיבָרְכוּך בְּהַצְלָחָה. הוֹסֶף גַּם בָּאנֶר שֶׁסּוֹחֵט הֲקְלָקוֹת
לְדָף נְחִיתָה וְהֶא לֵךָ בָּצִיר הֲכִי טוֹב בַּבַּיִת וְגַם בָּרְחוֹב.
וְיֹאמַר לָהֶם הַגֶּפֶן: אֲנִי אִתְכֶם. לְחַיִּים!
וְיָבוֹאוּ הָעֲסָקִים אֵצֶל הְאָטָד וְיֹאמְרוּ לוֹ:
אַתָּה כְּבָר יוֹדֵעַ הַכֹּל, יוֹתֵר טוֹב מִכֻּלָּם.
סָפֶּר זֹאת לָעוֹלָם בְּסִרְטוֹן פִּרְסוּם בְּפְּרָיים-טָיים.
אוּלַי גַּם תּוֹסִיף, תַּפְתִּיעַ וְתָגְדִילָה בְּפִּרְסוּם-גְרִילָה?!
וְיֹאמַר הְאָטָד אֶל הָעֲסָקִים: אִם בֶּאֱמֶת אַתֶּם מְחַפְּשִׂים
הַצְלָחָה וּפְרִיחָה, עִזְבוּ אֶתְכֶם מְמֶשָלִים וּמֵאַשְׁלָיוֹת.
חַפְּשׂוּ לָכֶם אֶת אֶרֶז-הַלְּבָנוֹן. תֵּצֵא מִמֶּנּוּ אֶשׁ הָרַעְיוֹן.
הוּא-הוּא יַמְצִיא עֲבוּרְכֶם, פִּרְסוּם קוֹלֵעַ וְנָכוֹן.
* בשביל המילים הדגושות וגם מה שכתוב בין השורות...
כדאי לצלצל או למייל, לקבוע פגישה ו...לקטוף את הפירות.
אני פה. והראש שלי כולו שלך.

> הקטע מבוסס על "משל יותם". ספר שופטים, פרק ט'


יום חמישי, 9 בפברואר 2017

סלוגן זה עוגן


בס"ד


סלוגן זה עוגן
כל עסק או ארגון שמכבד את עצמו מתהדר בסלוגן בעברית.
הסלוגן מופיע בדרך כלל בצמוד ללוגו העסקי. הסלוגן מבטא את רוח הארגון
ו''משדר'' לעולם מסר ברור, זכיר וקולע. סלוגן לעסק מיצב וממצב את החברה,
במקום הרצוי.
סלוגן אחד שווה אלף מילים
אומרים שסלוגן צריך להיות עם מקסימום 5-6 מילים. עקרונית זה נכון. אחרת זה כבר הופך לכותרת. אבל בפרסום, כמו בפרסום. הכל אפשרי והרשות מדהימה. אפשר לכתוב מה שרוצים
ובאיזה אורך שמתאים ובלבד שיעביר את המסר ויהיה בלתי נשכח.
קחו לדוגמא את: לפני שאני יורד מהפסים, אני יורד לים-המלח.
סלוגן לעמותת התירות, במקום הנמוך ביותר בעולם. 8 מילים. פסיק באמצע. נקודה בסוף. המטרה היתה לפנות לאנשים באטרף של החיים. שיעצרו רגע את הריצה המשוגעת לשומקום
ויבואו לאתנחתא.
מלון טוב. ספא ומינרלים. נופי קדומים. כייף חיים. את התמונה ששווה אלף מילים,
[כמאמר הביטוי]-כל אחד, כבר יודע לדמיין בראש.
סלוגן-לעסק זה לכל החיים?
אורך ואורח חייו של מותג, ארגון, חברה או עסק-יכול להמשך הרבה שנים.
זה תלוי בהרבה מאוד גורמים. כך גם הסלוגן. הוא יכול להתאים למקום ולזמן מסוים.
אך הוא עשוי לשרת את הלוגו שמעליו גם לאורך שנים. הכל תלוי באופי ובסגנון הרצויים.
אם קהל היעד נותר זהה. אם הטון, הסגנון והשפה נכונים. אם המטרות אינן משתנות.
אם מתחת לשם יש עכשיו משפחה שלמה. אם זה כבר לקהל בינלאומי.
אם זה לא בסלנג, שהופך עם הזמן למיושן...ובכן, אלף ואחת סיבות עשויות להשפיע
על משך הזמן בו כדאי להשאר או לא, עם אותה השורה.
איך מחברים סלוגן מנצח?
ראשית כדאי מאוד להיות קופירייטר. לא רק בגלל שזה מקצוע מענין ויצירתי.
אלא ובעיקר בגלל שככה, הניסיון וההגיון מאפשרים לך, לחבר את הסלוגן הנכסף.
סלוגן מביע את ערכיו ואת המסר המרכזי שרוצים להעביר. כדאי להשתדל שיצא קצר וקולע.
סלוגן בעברית, יכול לנבוע מפתגם, סלנג או ממשפט שגור. הוא יכול להילקח מעולמות התוכן הקשורים אליו. אם הוא מצלצל טוב, זה פנטסטי. אפשר שזו תהיה שורה משיר.
יש מצב לקחת משפט מוכר ולשנות בו רק אות או מילה כך שיתאימו לענין.
דוגמא טובה לסלוגן היא: עשיתי קאט ובאתי לאקשן-בפסטיבל הסרטים בחיפה.
המילים קאט ואקשן באות כמובן מהפקות סרטים. אם באים לפסטיבל, מחפשים את האקשן שבו.
כך שזה מתאים תמיד. אבל הסיסמא-נעלמה מהר. כמעט כמו סרטון פרסום של 30 שניות.
למה? אולי לטרנטינו יש תשובות...








יום רביעי, 18 בינואר 2017

מה שמו? איך קוראים לו, נו?! שם לעסק חדש

בס"ד
מה שמו? איך קוראים לו, נו?!
שם לעסק חדש


שם לעסק אינו דבר של מה בכך.
שם לעסק, שם לחברה, שם לארגון או שם מותג יש להם משמעות רבה.
כל אחד יכול לתת שם לביזנס של עצמו. כינוי חיבה או שם ששמע איפשהו.
אבל שם טוב, צריך שתהיה לו משמעות ורצוי שיהיה שם קליט.
אפשר כמובן סתם לחפש שם של מישהו אחר באינטרנט ולהגיד גם אני אקרא
לעצמי ככה. Me too]] אומרים שם טוב משמן טוב. כלומר שהפעילות או המוצר שמציעים,
מעיד הכי טוב על איכותו של המוצר או השירות. תכל'ס לא תמיד זה מדויק.
מה החשיבות של שם טוב?
רצוי שלשם הנבחר יהיה קשר או חיבור ישיר לנושא אותו הוא מבטא.
לדוגמא גידרול היא לחמניה של חברת גידרון.
טאבו-לה-ראסה הוא שם של חברה לשיווק נדל"ן שדוגלת בשקיפות מלאה.
יש אומרים ששם לעסק מעניק לו גם כארמה אשר מלווה את הצלחתו.
אחרים בוחרים לבדוק את הפן הנומרולוגי או גימטריה של האותיות.
במידה והשם בא מתוך מהות הפעילות כבר אין צורך להסביר ולהכביר במילים.
כך השם כסא-נוע מבטא בדיוק כסא גלגלים עם מנוע.
אך לא רק. אם השם בא מעולמות התוכן החיוביים, הוא מקרין על החברה או המוצר.
העיקר שיהיה שם בלתי נשכח. כדי לחבר את השם למשמעות הרצויה,
מוסיפים לו סיסמא ו\או הגדרה קולעת.
איך ממציאים שם מדהים?
ברור שאפשר לחפש שמות ברשת. שמות שמישהו ישב וליקט עבורכם.
יש כאלה שמחפשים בשירים או בתנ"ך. אחרים מבקשים מחברים, עובדים או קולגות,
לחשוב בשבילם. אבל הדרך המקצועית, הרצינית והטובה ביותר,
היא לפנות לקופירייטר\רעיונאי שיחבר לכם שם מקורי.
זאת העבודה שלו. מקורות השראתו וניסיונו יעניקו על פי רוב למזמין העבודה,
רשימת שמות מצוינים מהם ניתן יהיה לבחור את השם המתאים והטוב ביותר.
אולי השם נמצא מתחת לאף או מתחת לפנס. אבל צריך לדעת לאתר אותו.
קופירייטר יתן לך את הפתרון האידיאלי.
מה עושים עם השם לעסק החדש?
השם שמחליטים עליו צריך לקבל לוגו מעוצב. אפשר להוסיף גם סמל.
מתחת ללוגו או לצידו מקובל להוסיף סלוגן/סיסמא. אפשר גם הגדרה במילים
פשוטות וברורות. כדאי מאוד גם לרשום דומיין עם השם באותיות אנגליות
[לבחור סיומת. [shem.co.il] ואם מקימים חברה או רשת, רצוי להבטיח את השם-העסקי
אצל רשם החברות. כך שאף אחד אחר, לא יוכל להשתמש בו.
לא פחות חשוב, לעצב ניירת וחתימה דיגיטלית למייל. ניתן גם לעצב שלט לעסק
ומדבקה למכוניות של העובדים.
איך קוראים לילדים שלך?
מי שיש לו ילדים, מכיר את ההרגשה בה חושבים ומחפשים שם. בדרך כלל רק אחרי הלידה.
כי שם זה גם הרבה מזל ולא כדאי לעצבן את הרוחות בשמים.
לפעמים קוראים לצאצא על שם קרוב, מכר, בן-משפחה. כדי להוקיר ולהמשיך את דרכו ונשמתו.
במקרים אחרים זה פשוט שם שמאוד אוהבים. דבר אחד בטוח. מרגע שמחליטים על
שם לילד\ילדה, זה כל המהות שלו\שלה. כבר לא נראה ששום שם אחר יתאים.
כך גם עם שם מסחרי. הוא מקרין על הכל.
כמה עולה שם מקורי?
לשם מצוין-אין מחיר. בזכות מה שכתוב פה במאמר. בזכות זה שהוא יכול להביא לך אינסוף
מזל-טוב ובארכה. יש מי שיתן לך שם במתנה. אחר כותב סטטוסים מצחיקים ברשת החברתית והוא חושב שהוא יוכל למצוא לך את השם האידיאלי. הכי נכון ומקצועי, זה לפנות למי שזה המקצוע שלו\שלה.
שבאתר שראית, מופיעים כבר שמות טובים פרי עטו או פרי דמיונה.
המחיר משתנה. יש מי שיבקשו 1,000 ₪ ואחרים יבקשו 20,000 ₪. כדאי לשאול על
''חבילת-מיתוג" מושלמת. כולל כל העזרים השיווקיים, פרסומיים, חזותיים שאתם עשויים להזדקק להם.
כל מחיר הוא סביר. אין מחירון אחיד. רצוי לראות "שיש לכם חיבור" ושבעל המקצוע מבין אתכם.
אפשר גם לשלם 50% מראש ואת היתרה, עם בחירת השם הנכסף.
השם יעזור?
ככה יקראו לך. ככה ידברו עליך. שככה יהיה לך טוב.
השם החדש שלך יבטא את המהות שלך. הוא יהפוך אותך לנחשק\ת ומבוקש\ת.
אמנם ישנן פעולות רבות כדי לקדם את המוצר, מותג, חברה, ארגון, תכנית...אבל ראשית חכמה,
צריך שם פנטסטי. השם הוא הבסיס האיתן לכל הענין.
קופירייטר מקצוען הוא הפתרון בכל מובן. איך אמרת שקוראים לך?
לכל שאלה או בקשה, נא לכתוב לי בבקשה...
שמות לדוגמא:


גושפנקא
ייעוץ נדל"ן ולענין


    גידרול
לחמניה של מאפית גידרון