בס"ד
קופיריטינג עם עיצוב חשוב חשוב
קליק לאתר שליה ג ר פ י ק ה - ו ה מ י ל י ם
עיצוב גרפי הוא בחירה נכונה של הצבע והתמונה. סוג האות וההעמדה.
הצגת המסר באופן ויזואלי. כמו בכל מרכיבי הפרסום והתקשורת-השכנועית,
על העיצוב להופיע בצורה בולטת ומושכת. להיות עוצרת,רלוונטית ועדכנית.
הגרפיקה יכולה לעמוד לבפני עצמה. לפעמים אפילו בלי מילים. אך הדרך המקובלת,
היא לתת למילים את הבמה ולחזק אותן. לעיתים דוקא הנראות מובילה והתוכן משרת אותה.
לדוגמא, צילום של כד, חיה או בנין ''מבקש'' הסבר ברור וקולע.
שלא יצטרכו לנחש ואולי אף להבין.
בכל כלל יש יוצאים מן הכלל. כך הסמל:
💓 I
NY
הסימבול הידוע של העיר ניו-יורק, אומר הכל. בלי לדבר.
מבחן הפרוזדורים
בסוכנויות-הפרסום, נהוג לעבוד בצוות. קופירייטר.ית ומעצב.ת. [זה נכון לגבי כל המגדרים המוכרים].
לפעמים גם מקיימים ''סיעור מוחות'', עם כמה אנשים. לכו תדעו, איך ומאיפה יוולד הרעיון.
כשמגיע בריף שמסביר מה מבקשים,
''הצוות הקריאטיבי'' מפצח אותו. זורקים רעיונות ומחשבות. כל מה שעולה בראש.
בוחרים את הכי טובים. משחיזים. מכינים סקיצות-ראף. כלומר בסיסיות. רק בכדי להעביר את הרעיון
ולהציג למנהל.ת הקריאיטיב. בפגישה זו בוחרים את הכי קולעים.
חוזרים למחשב ומכינים את הכיוונים ברמה גבוהה, כדי לקבל אישור מהמנהלים ואחר-כך מהלקוחות עצמם.
כך בודקים אם הרעיון עובד ועובר גם בעולם-האמיתי. זהו מבחן הפרוזדורים והרחוב.
[אפשר גם לערוך סקר ולהוציא ממנו מסקנות אופרטיביות].
כי בעת ההמצאה הכל נראה WOW אבל קטונת. שיחליט מי שמשלם. יהללך זר ולא פיך.
טוב מראה עיניים-רואים קונים
חשיבותו של העיצוב-הגרפי, היא לחזק ולהדגיש את המילים היפות.
כי מעטים המשפטים החזקים באמת, עד כי אין צורך ברקע ובצבעוניות הנכונה.
אולי-אולי סלוגן פצצה. או שם בלתי נשכח, שחובר על-ידי קופירייטר מנוסה ומוכשר.
[אל תשכח לקחת פרוטק. מותק.]
לכל דבר יש משמעות. לפונט ולגוון. למיקום התוכן ולתמונה עצמה.
לסיטואציה ולאינטרפטציה.
יש לתאר ולהעביר את המסר באופן ברור ובולט.
הרעיון הכללי הוא ''לצוד'' את העין, הלב והכיס. ''לגעת בלקוח. לרגש ולחדש.
להמציא משהו שטרם נראה כמותו. משהו שיבדל מהמהומה הכללית מסביב.
בין אם זה בחוצות, ברשת, בהארד-קופי ו/או בסרטון.
רשת בטחון
על פי רוב, הרשת, הינה המקום הראשון שלוקחים בחשבון.
רוב מוחלט של העולם ובכללם הלקוחות הפוטנציאלים-רואה, שומע, מדבר ומחליט,
על פי מה שפגש בפרסום הדיגיטלי. זה העולם היום. ככה זה עובד.
לכן גם שם רצוי מאוד שיהיו אנשי ויז'ואל [תקשורת חזותית] לצד אנשי המילה.
מי שמנוסה בעבודת הקריאייטיב בפרסום, מתאים את עצמו.
יודע.ת לתת פתרון, גם לבד וגם כשהצד השני נתון. [תמונה>מילים-מילים>תמונה.]
מובן שהרעיון לעיל של ''צוות קריאטיבי'' הוכיח ומוכיח את עצמו כל יום בכל מקום.
אך לא פעם יש יוצאים מן הכלל. כך למשל הלקוח יכול לקבוע משפט או תמונה.
ויש לתת פתרון מושלם, על בסיס רצונו/בקשתו. בעל המאה-הוא בעל הדעה.
הוא/היא/הם, משלמים. הם יקטפו את הפירות לטוב או חלילה לרע.
הצוות רק עומד ועובד לשירותם.
תמונה אחת שווה
לעיתים הויז'ואל והסצנה [גם בסרט, באתר, בבאנר, בשלט] אומר הכל. זה בהחלט עשוי לקרות.
כך גם עם מילה או משפט-מפתח קולע. כל המוסיף גורע.
ככל שהטכנולוגיה מתפתחת והופכת נגישה, כל מי שרוצה מחפש ומוצא.
בין אם זה מתוכן/תמונה/סרטון/מנגינה קיימים; או בעזרת Ai.
נכון להיום, הדברים שהבינה-המלאכותית יודעת לתת, הם חלקיים.
אלא אם כן אתם ''אלופי העולם'' בלתת לו הוראות נכונות ולדייק אותו,
תוך-כדי תנועה. גם אז לעניות דעתי, טוב שיש בעל מקצוע, שיודע בדיוק מה ואיך.
[קופירייטר, מעצב-גרפי, פרסומאי]
אחרת הדברים עלולים להסחף ולצאת מהקשרם. לפעמים עד כדי טעויות גסות ומגוכחות.
רוב ''הדגים'' נמצאים שם ברשת. צריך רק לדעת, איפה ואיך לדוג. ובסוף צריך "שף" שיתקין אותם כהלכה.
כלומר לא לסמוך באופן מוחלט על הבינה, אלא לבדוק כל משפט, מילה ופסיק.
לראות שהכל יושב במקומו. ולתת את הטאץ' הסופי הנכון.
*דמיון מפותח ועסיסי
גרפיקופי
אפשר לדבר ולספר על שירות, מוצר או רעיון עד מחרתיים. אולי יקשיבו ויהנהנו בראש.
אבל כדי למכור, צריך לתת את זה חזק וברור. המילים הנכונות והתמונה המפתה.
כי יצירתיות עוצרת ומוכרת. התמונה והקופירייטנג עובדים יחד. משלימים זה את זו.
אך לא די בכך. הרשת גועשת. המסרים סביבנו בלתי נגמרים. רק בולטות מביאה הקלקות שמביאות למכירה.
כך מתקבלות החלטות, בשלט, בעכבר, בשילוט-חוצות, בטלויזיה, בדיוור ובנקודת המכירה עצמה.
Ai היא המצאת-המאה והעתיד לבוא. אך בינתיים יש להעזר בה לרעיונות. אך לא לסמוך עליה בעיניים עצומות. בעל מקצוע מיומן, קופירייטר מקצוען ומעצב מוכשר, צריכים לעבד את הדברים שמתקבלים.
להתאים אותם במדויק לצרכים. זה ההבדל בין הבינה המלאכותית שנגישה לכולם.ן לבין יצירה מדויקת ואיכותית. ''שעושה את העבודה'' כמו שצריך.
רוצה לדעת עוד? אני פה לשיחה, לפגישה ולביצוע בלתי-נשכח, שישרת את צרכיך וחלומותיך.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה