יום רביעי, 18 בינואר 2017

מה שמו? איך קוראים לו, נו?! שם לעסק חדש

בס"ד
מה שמו? איך קוראים לו, נו?!
שם לעסק חדש


שם לעסק אינו דבר של מה בכך.
שם לעסק, שם לחברה, שם לארגון או שם מותג יש להם משמעות רבה.
כל אחד יכול לתת שם לביזנס של עצמו. כינוי חיבה או שם ששמע איפשהו.
אבל שם טוב, צריך שתהיה לו משמעות ורצוי שיהיה שם קליט.
אפשר כמובן סתם לחפש שם של מישהו אחר באינטרנט ולהגיד גם אני אקרא
לעצמי ככה. Me too]] אומרים שם טוב משמן טוב. כלומר שהפעילות או המוצר שמציעים,
מעיד הכי טוב על איכותו של המוצר או השירות. תכל'ס לא תמיד זה מדויק.
מה החשיבות של שם טוב?
רצוי שלשם הנבחר יהיה קשר או חיבור ישיר לנושא אותו הוא מבטא.
לדוגמא גידרול היא לחמניה של חברת גידרון.
טאבו-לה-ראסה הוא שם של חברה לשיווק נדל"ן שדוגלת בשקיפות מלאה.
יש אומרים ששם לעסק מעניק לו גם כארמה אשר מלווה את הצלחתו.
אחרים בוחרים לבדוק את הפן הנומרולוגי או גימטריה של האותיות.
במידה והשם בא מתוך מהות הפעילות כבר אין צורך להסביר ולהכביר במילים.
כך השם כסא-נוע מבטא בדיוק כסא גלגלים עם מנוע.
אך לא רק. אם השם בא מעולמות התוכן החיוביים, הוא מקרין על החברה או המוצר.
העיקר שיהיה שם בלתי נשכח. כדי לחבר את השם למשמעות הרצויה,
מוסיפים לו סיסמא ו\או הגדרה קולעת.
איך ממציאים שם מדהים?
ברור שאפשר לחפש שמות ברשת. שמות שמישהו ישב וליקט עבורכם.
יש כאלה שמחפשים בשירים או בתנ"ך. אחרים מבקשים מחברים, עובדים או קולגות,
לחשוב בשבילם. אבל הדרך המקצועית, הרצינית והטובה ביותר,
היא לפנות לקופירייטר\רעיונאי שיחבר לכם שם מקורי.
זאת העבודה שלו. מקורות השראתו וניסיונו יעניקו על פי רוב למזמין העבודה,
רשימת שמות מצוינים מהם ניתן יהיה לבחור את השם המתאים והטוב ביותר.
אולי השם נמצא מתחת לאף או מתחת לפנס. אבל צריך לדעת לאתר אותו.
קופירייטר יתן לך את הפתרון האידיאלי.
מה עושים עם השם לעסק החדש?
השם שמחליטים עליו צריך לקבל לוגו מעוצב. אפשר להוסיף גם סמל.
מתחת ללוגו או לצידו מקובל להוסיף סלוגן/סיסמא. אפשר גם הגדרה במילים
פשוטות וברורות. כדאי מאוד גם לרשום דומיין עם השם באותיות אנגליות
[לבחור סיומת. [shem.co.il] ואם מקימים חברה או רשת, רצוי להבטיח את השם-העסקי
אצל רשם החברות. כך שאף אחד אחר, לא יוכל להשתמש בו.
לא פחות חשוב, לעצב ניירת וחתימה דיגיטלית למייל. ניתן גם לעצב שלט לעסק
ומדבקה למכוניות של העובדים.
איך קוראים לילדים שלך?
מי שיש לו ילדים, מכיר את ההרגשה בה חושבים ומחפשים שם. בדרך כלל רק אחרי הלידה.
כי שם זה גם הרבה מזל ולא כדאי לעצבן את הרוחות בשמים.
לפעמים קוראים לצאצא על שם קרוב, מכר, בן-משפחה. כדי להוקיר ולהמשיך את דרכו ונשמתו.
במקרים אחרים זה פשוט שם שמאוד אוהבים. דבר אחד בטוח. מרגע שמחליטים על
שם לילד\ילדה, זה כל המהות שלו\שלה. כבר לא נראה ששום שם אחר יתאים.
כך גם עם שם מסחרי. הוא מקרין על הכל.
כמה עולה שם מקורי?
לשם מצוין-אין מחיר. בזכות מה שכתוב פה במאמר. בזכות זה שהוא יכול להביא לך אינסוף
מזל-טוב ובארכה. יש מי שיתן לך שם במתנה. אחר כותב סטטוסים מצחיקים ברשת החברתית והוא חושב שהוא יוכל למצוא לך את השם האידיאלי. הכי נכון ומקצועי, זה לפנות למי שזה המקצוע שלו\שלה.
שבאתר שראית, מופיעים כבר שמות טובים פרי עטו או פרי דמיונה.
המחיר משתנה. יש מי שיבקשו 1,000 ₪ ואחרים יבקשו 20,000 ₪. כדאי לשאול על
''חבילת-מיתוג" מושלמת. כולל כל העזרים השיווקיים, פרסומיים, חזותיים שאתם עשויים להזדקק להם.
כל מחיר הוא סביר. אין מחירון אחיד. רצוי לראות "שיש לכם חיבור" ושבעל המקצוע מבין אתכם.
אפשר גם לשלם 50% מראש ואת היתרה, עם בחירת השם הנכסף.
השם יעזור?
ככה יקראו לך. ככה ידברו עליך. שככה יהיה לך טוב.
השם החדש שלך יבטא את המהות שלך. הוא יהפוך אותך לנחשק\ת ומבוקש\ת.
אמנם ישנן פעולות רבות כדי לקדם את המוצר, מותג, חברה, ארגון, תכנית...אבל ראשית חכמה,
צריך שם פנטסטי. השם הוא הבסיס האיתן לכל הענין.
קופירייטר מקצוען הוא הפתרון בכל מובן. איך אמרת שקוראים לך?
לכל שאלה או בקשה, נא לכתוב לי בבקשה...
שמות לדוגמא:


גושפנקא
ייעוץ נדל"ן ולענין


    גידרול
לחמניה של מאפית גידרון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה