יום ראשון, 24 ביוני 2018

מה אני יכול לעזור לך חוץ מזה...


בס"ד

השירותים שלי-במובן הרחב
חלק ב'

פעמים רבות, לאחר השיחה בנושא עזרי-שיווק ומכירה כתובים [קופירייטינג],
שואלים אותי מה עוד תוכל לתת לנו?
שתוף-הפעולה עם בעלי מקצוע משלימים, מאפשר לי להעניק
כמעט לכל לקוח-פתרון הוליסטי.
משם ולוגו/מיתוג עד פרסום במדיה. מרעיון למבצע עד לדיילות מכירה.

להיות מסונכרנים

אחד מהנושאים החשובים בפרסום ובשיווק, הוא להיות מתואמים.
בעלי המקצוע-מנהל השיווק, מנהל הפרסום, הפרסומאי, יחסי-הציבור, הסטודיו-הגרפי,
המנכ"ל וכן גם "הגמדים" והפועלים שעושים בסופו של דבר את העבודה.
פרסום לא עושים בשביל ''העל-הכיפאק''. פרסום עולה הרבה כסף ויש לו תפקיד.
תפקידו לשרת את האינטרס של המוצר, חברה, ארגון. יכול להיות פרסום-מכירתי,
פרסום-תדמיתי או תעמולתי. אבל על כל העושים במלאכה, ''לדבר באותה השפה''.
רצוי גם שאחד ינהל את הפרסום וכולם יתיישרו לפיו. 
אך גם למי ''שמנהל-את הבסטה'',
ישנה אחריות גדולה להיות קשוב ופתוח לשינויים, להערות ולרעיונות חדשים.
כי כבר אמרו חכמים-''אל תקיף את עצמך באומרי הן''.
כך רואים לא פעם בישיבות ופגישות, בהן כולם מתיישרים עם דעתו של ''הבוס''.
נכון שחשוב שמישהו ינהל את הענינים, אך דעה עצמאית ומקורית היא יסודה של
פריצת-הדרך. אם כולם ילכו באותו הנתיב, יהיה צפוף ולא תכליתי.
אם כך צריך 'בעל-בית' אחד, שיחליט בסוף לאן לנווט את הספינה.
אבל אל להם לבעלי התפקידים שסביב להיות Yes Man עושי דברו. 

איך עושים יש-מאין
חברות וארגונים רבים זקוקים למיתוג.* אם הם בתחילת-הדרך,
המיתוג יעניק להם שפה ופנים. המיתוג בפרט והפרסום בכלל,
הינם ''חלון-הראוה'' של העסק. השפה-הכתובה והשפה העיצובית,
משדרים מי ומה. ניתן גם לעשות מתיחת-פנים למיתוג קיים.
כך מבצעים התאמה לעולם של היום, מבלי לאבד נכסים קיימים.
משדרים עדכניות על בסיס יציב ואיתן.
איך זה מתבצע בפועל? פונים לקופירייטר, מבינים ומגדירים את התהליך.
תהליך המיתוג מתחיל בשם לעסק ובעיצוב לוגו בולט אשר משדר את עולמות-התוכן
של המוצר, ארגון, חברה או עסק.
אחר כך הקופירייטר מציע סלוגן בעברית או סלוגן בלועזית. את הסלוגן הנבחר מחברים ללוגו. אפשר גם לצרף להם הגדרה פשוטה ועניינית.
דואגים לקבל מהסטודיו, את הלוגו עם השורות הנ"ל על גבי-כרטיס-ביקור 
המהווה גם חתימה-אלקטרונית.
המיתוג יגדיר צבעוניות, פונט [סוג-אות], טון דיבור/כתיבה
שיהיה ייחודי ויבדל אתכם מאחרים-מתחרים, שכנים, ספקים...
*מיתוג-איפיון מבדל ובולט של עסק, חברה או מוסד באמצעות-שם, לוגו, סלוגן, צבעוניות ושפה.

תחזוקה-שוטפת
רבים נוהגים להכין אתר לתפארת, לייצר דף-פייסבוק-עסקי,
לתלות שלטי הכוונה ושלט מעל לעסק ואולי אפילו להוציא הודעת יח"צ לתקשורת בעת הפתיחה. אך חשוב ביותר להמשיך ללבות את האש.
לייצר כל הזמן פרסום, מבצעים, תכנים, מסרים, חידושים, ריגושים
או בקיצור-לתת ללקוחות סיבה טובה להתקשר, לבוא ולהזמין
שוב-ושוב. אחרת, גם אם לפעמים נדמה שהעסק או החברה כבר פועלים מעצמם
מכוח-האינרציה-לא כך הוא הדבר. לאנשים יש זכרון קצר.
פעמים רבות, הם לא חוזרים לאותו המקום. גם אם השירות והמחיר היו מצוינים.
ויתרה מזו הם אינם ממליצים עליכם הלאה, ללקוחות פוטנציאלים
שצריכים בדיוק אתכם. גם אם עכשיו הכל נראה ורוד. אל לכם "להרדם-בשמירה''.
מה עושים? ממשיכים לפמפם ולקדם ולפרסם בכל מקום,
בכל מדיום ובכל הזדמנות. לשלוח ניוזלטר, להופיע בבאנרים
במקומות רלוונטיים, להעלות סטטוסים ברשתות-החברתיות באופן תדיר,
להפתיע בשי בחגים וביניהם, להציע מבצעים כובשים,
לצלם ולהעלות לרשת-סרטי מכירה ותדמית, לפרסם מאמרים באתר ובבלוג,
לשלוח גלויות בדואר ובמייל עם הצעות מיוחדות [אפשר גם מחוייכות],
להציב דיילים ודיילות במקומות שוקקים, בתערוכות ובכנסים.
לאסוף דאטה של לקוחות ומתענינים, כדי שאפשר יהיה להמשיך לשווק ולפרסם בלי הפסקה. מי שמתעלם או שוכח את הדברים הללו...ירגיש זאת בגרף המכירות
במוקדם או במאוחר. לתקן בדיעבד-כבר יקר, מורכב, ממושך וקשה יותר.

שורה תחתונה קופירייטר זה ברכה בשבילך
פונים לקופירייטר יצירתי ומנוסה. מבקשים ממנו הצעה לכל הנושאים
שצריכים ורוצים. מקבלים ממנו פתרונות מצוינים לקידום ולפרסום.
מקבלים ממנו גם חיבורים לבעלי מקצוע משלימים.
מרחיבים את המעגל ומגיעים ללקוחות חדשים,
עם רעיונות מקוריים ומפתיעים, באמצעים שונים ומגוונים.
ממשיכים לבצע פעילות שיווקית ופרסומית כל הזמן.
שוב ושוב. עוד פעם ועוד פעם.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה