יום ראשון, 17 ביוני 2018

מה אני יכול להציע לך...


בס"ד

השירותים-החשאיים יוצאים-לאור
 [מניפת-השירותים שאני מציע]
חלק א'

רבים שואלים אותי כבר לאחר השיחה הראשונה,
בטלפון או בפגישה: מה אתה יכול לתת לי?
כלומר אילו שירותים אתה מציע? התשובה הקצרה אומרת-כל שירותי הפרסום.
התשובה הרחבה כוללת מניפה שלמה של נושאים.

פארטו-אופטימל
משמעות הביטוי בכותרת היא, שכל אחד יעשה מה שהוא הכי טוב בו.
צריך שולחן, קרא לנגר. רוצה אוכל גורמה, הזמן שף מדופלם.
לפי אותו העקרון, היה עלי להציע רק שירותי כתיבה פרסומית. כי אני קופירייטר.
בזה אני מתמחה. בזה אני עובד. בזה אני אפילו קצת מפורסם.
אך מה שקורה בפועל הוא שבשלושים השנה שאני עוסק בפרסום,
אני מבין הרבה יותר מאשר לחבר שם לעסק או סלוגן בעברית.
אני רואה את התמונה הכוללת. מי הם מתחריו. מי הלקוחות. איך מגיעים אליהם.
איך צדים את עיניהם ושובים את ליבם. האם עדיף לפרסם ברדיו
או שמה פעילות ברשתות החברתיות, היא שתביא לתוצאה מיטבית לעסק.
יתרה מזאת, אני מכיר מקרוב אנשי-מקצוע נפלאים. כאלה שהם גם מקצוענים,
גם נחמדים, גם אמינים וגם גובים מחירים סבירים. תאמינו או לא-עדין יש כאלה.
לכן, מה שאינני יודע לבצע בעצמי, אני מחבר את הלקוחות אליהם.
הכל לפי בחירתם. אם רוצים, אני מרכז את הכל דרכי.
אך אם מעדיפים, ההתקשרות הינה ישירה מול הספקים/אנשי-המקצוע.

קופירייטינג
קופירייטר בעברית נקרא-רעיונאי. הרעיונות הקולעים, המתאימים והיצירתיים-
עולים במוחי, בשעות שונות ובכל מיני מקומות. לאו דווקא כשאני יושב וחושב וכותב.
קופירייטינג קלאסי כולל לעניות דעתי את ''המוצרים'' הבאים:
חיבור שם לעסק, חיבור שם לחברה, המצאת שם לארגון, מציאת שם למוצר או שירות.
חיבור סלוגן בעברית או באנגלית. כתיבת תוכן לאינטרנט. כולל טקסטים לאתרים,
מאמרים, ניוזלטר, כתבה פרסומית...
המצאת מילים ורעיון לג'ינגל [תשדיר-רדיו], חיבור תסריט לסרטי מכירה,
לסרטי הדרכה, לסרטי פרסום, לסרטים לצורך קידום בגוגל.
מילים לבאנר. כתיבת דף-נחיתה. המצאת כותרות למודעות, לשילוט ולמה שצריך.
חיבור טקסט לעלון שיווקי, טקסט לעלון פרסומי, טקסט לעלון תדמיתי. [פלייר].
כתיבת פוסטים לפייסבוק.
המצאת רעיון למתנה/שי GA עם שורה קולעת.
אך לא רק. אני כותב גם ברכות לחגים, לאירועים וללקוחות.
לפעמים גם מבקשים ומקבלים ממני נאומים או קטעי הנחיה.
קופירייטר טוב יכול גם לתת ללקוחות קונספט למסע-פרסום שלם,
לכנס, לתערוכה וכן רעיונות שיווקיים-שונים מהסטנדרט. 

למה כדאי לעבוד עם קופירסומאי
קופירייטר שעובד בפרסום תקופה ארוכה שהוא גם חריף וגם מנוסה,
ידע לכוון אתכם למקומות הנכונים.
זו הסיבה שפניתם אליו מלכתחילה. לכן רצוי להקשיב ולהפנים את דבריו, מחשבתו ורעיונותיו. אם הוא מקצוען ואמין, הוא יודע מה שהוא אומר.
זה כמו לפנות לרופא, לצורך קבלת אבחנה מתוצאות של בדיקה ולאחריה
לקבל המלצה על הטיפול הרצוי. מי שעובד בתחום די זמן, חווה מקרים שונים ומשונים
מטפל בלקוחות מכל הסוגים והענפים. הוא יודע לתת פתרונות ורעיונות יצירתיים.
לפעמים מילה או שורה, תמונה או צליל, חיבור או הברקה-יכולים לשנות את כל התמונה. בדרך כלל מבחינים בזיק שבעיניים. אבל אם לא בטוחים, אפשר לבקש המלצות או לראות פרויקטים קודמים שהיו פרי מוחו וכשרונו.
ניתן כמובן גם לגלוש לאתר שלו ולהציץ בדף הפייסבוק-העסקי.

קצת אחרת
תפקידו של הפרסום הוא ליצור משהו יוצא מן הכלל.
לייצר ענין בקרב הציבור ובעיקר אצל קהל היעד.
לצורך משל, צריך לקחת עץ אחד ביער ולסמנו בצורה בולטת
עם סרט אדום או פנס מהבהב. שיראו אותו ויזכרו אותו כיחיד ומיוחד,
מכל העצים האחרים. זה יכול לבוא לידי ביטוי במדיה לא שגרתית.
אפשר לחבר לחברה, לשירות או למוצר-מוביל קמפיין. Brand Character 
מישהו מפורסם שמכירים אותו ומזדהים איתו לטובה. 
מומלץ לזהות יתרון יחסי ולהבליט אותו.
ניתן למצוא רעיון יצירתי יוצא דופן. כל אלה מושכים תשומת לב.
אך בסופו של דבר, על הארגון, העסק או המוצר-''לספק את הסחורה''.
אל לו לפרסומאי להתערב במוצר עצמו. אלא אם כן, יש לו רעיון נדיר ומזהיר
או שהוא ''בא מהתחום'' ומכיר אותו ברמה נאותה.



המשך יבוא >>>

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה