יום שני, 13 במאי 2019

גלויות מצוינות לפרסום עסק חדש ועסקים בכלל



בס"ד
יהה, איזו גלויה!
פעם היו שולחים גלויות עם בול בדואר. זה החליף מכתב עם דפים במעטפה.
היום הגלויות הפכו נדירות, כי כולם שולחים באופן דיגיטלי.
היופי בגלויה, הוא שאפשר לשלוח אותה גם בפורמט שמתאים לאינטרנט
וגם להדפיס הארד-קופי. [על גבי נייר].
דוור אלי גלויות
בגלויות אפשר להודיע ללקוחות על מבצע בעסק-חדש או בעסק ותיק
או על הרשמה למועדון-לקוחות.
אפשר לאחל מזל-טוב, חג-שמח או פשוט להגיד משהו חשוב או מדליק
ולרשום אותו על-גבי תמונה מוצלחת. אפילו ויז'ואל אחד עם כותרת.
דבר נוסף, הוא שיש לה 2 צדדים. צד א' צד את העין. צד ב' מעביר מידע או קורא לפעולה. אם הגלויה מוצלחת, אנשים שומרים אותה. תולים במשרד,
בעסק או אפילו בבית. כך שאם השם, הלוגו והסלוגן שלכם מופיע-
זאת יופי של פרסומת שנשארת לאורך זמן.
לעומת מה שרואים בתקשורת, מקבלים במייל או ישר לסמארטפון. דברים שבדרך כלל, ''מדפדפים'' אותם ושוכחים מיד.
[בשנים האחרונות רצות בדיחות וברכות ש''כל-העולם'' שולח לכולם בווצאפ.
לדעתי, קצת מקוריות...עוד לא הרגה אף אחד]. טוב לפנות לקופירייטר שימציא לכם משהו חדש. מיוחד. קולע. רק שלכם. שגם מקדם אתכם.


איך מפיצים אותה
אפשר בדואר, בעסק ליד הקופה, אפשר בבתי-קפה, בברים ובמסעדות.
דרך נוספת עם ערך מוסף, הוא לתת את הגלויה באמצעות דיילת או דייל.
הם יוצרים אינטראקציה עם לקוחות-פוטנציאלים. הם יכולים גם להגיד משהו טוב ולהעביר מסר של הנעה-לפעולה, כשהם נותנים את הגלויה.
אם רוצים לעשות עבודה יעילה אף יותר, הדיילים יכולים לבקש ממי שנותנים לו,
שיתן-את-פרטי-התקשרות אליו ויקבל הטבה-צ'ופר כלשהו כשיבוא לחנות
או כשיזמין משהו. אפשר לסמן ברקוד או מספר סידורי על-גבי הגלויה
וכך לעקוב אחרי ביצוע הפעולה/רכישה. כך מרוויחים רשימת-תפוצה לדיוור הבא.
שיחזיקו בגלויה כמה שיותר
דיוור שמקבלים באופן דיגיטלי-ודיוור שמקבלים בתיבת-הדואר,
בד''כ לא עוברים את ''מחסום 5 השניות''. אם אין איזשהו קאץ' איזשהו פאנץ'-
הגלויה פשוט לא מחזיקה מעמד. זה פשוט-פח-ושכח. לעומת זאת אם התמונה חזקה,
הכותרת עוצרת-ויש הנעה-לפעולה, קיים סיכוי טוב שיגלו ענין
יעריכו את המסר ויאריכו את זמן ההתענינות.
ישנן שיטות שונות, למשוך את תשומת לבם של הצרכנים.
יש מי שמאמינים רק במחירים קטנים שכתובים בגדול,
עם כותרת צעקנית ומוכרת. אבל אפשר גם אחרת.
טריקים וגימיקים במובן המכירתי
רוב הגלויות והפליירים מציגים תמונות של מוצרים עם מחירים.
אך ניתן גם לחבר כותרת חכמה. ש-'תדבר' עם התמונה.
כדי שמי שמסתכל, יגיד לעצמו-וואלה! יש פה משהו שווה.
אפשר גם להציג-חידון או משחק. קיפולי-נייר, מבוך, שאלה-טובה,
טיפ שמדבר על התחום בו פועל העסק. יכול להיות מתכון, אם זה בענף המזון,
עצות לתיקונים בבית-אם זה כלי-עבודה, טיפ או לינק למשהו טוב-בתחום הדיגיטלי.
וכן הלאה. אם יש ענין, הלקוחות הפוטנציאלים שמקבלים את הגלויה, יזכרו אותך
ירצו במרכולתך ויספרו על העסק שלך גם לאחרים. ואין כמו פרסום שעובר מפה-לאוזן.
  


איזה פורמטים אפשר
ניתן להפיק גלויות בכל צורה ומידה שרוצים. כי הגלויה פתוחה והרשות-נתונה.
הפורמט הסטנדרטי והמקובל הינו 10X15 ס"מ. זה נכנס למעטפה ולתיבת-הדואר
וקל להחזיק את זה ביד. אבל זה לא פוסל להכין משהו במידות שונות.
אפשר לעשות גלויה מתקפלת ל-2, 3 או אפילו 4 כנפיים. כך ניתן להעביר מידע רב יותר. אפשר להכין חיתוכים בצורות שונות שתהיה למשל גלויה משולשת או עגולה.
יש גם מי שרוצים 'חלון-הצצה'. פורמטים שונים ומענינים שכאלה, גורמים בדרך-כלל
ליתר ענין של מי שמקבל אותם ליד. אך חשוב גם לדעת שהפקה של משהו שונה מהסטנדרט, עשויה להיות יקרה יותר. לכן כדאי לחשוב עלות/תועלת.
איחולים-לבביים
בחגים, במועדים ובימים חשובים מומלץ-לשלוח ברכה. עם הברכה אפשר גם להציע מבצע מיוחד או מיוחג. כך כשהסיבה היא יום-הולדת של העסק או של הלקוח.
אפשר לדוגמא לכתוב-בוא עם חברים. כולם יקבלו הטבה ואתה תקבל הכל במתנה.
טוב לתת/לשלוח גלויה שימושית. נגיד עם לוח שנה, עם טבלה שמחשבת מרחקים/משקלים. כי כמובן שאם למשהו יש ערך מוסף, אנשים נוטים לשמור אותו.
ואם הוא יפה או מצחיק או מדליק, ירצו לתלות את הגלויה ולהראות לאחרים.
מה שבדרך-כלל מעלה את קרנו של השולח. 
אני נוהג לשלוח ברכות בחגים. רק ''בשביל-החג-שמח''. בלי למכור שום דבר.
כי לדעתי בימים-טובים צריך לאחל וליחל. ממילא כתובתי מופיעה למטה.
ואין צורך ''לדחוף-מכירה'' בכל מחיר.
הכל המצאות
איך אני ממציא את הרעיונות, זו שאלה טובה. אני חושב יצירתי. תר אחר רעיונות, מנהגים, משפטים, תמונות הקשורות למאורע. אם זאת חתונה אני חושב על כוס, טבעת, הינומה, חופה, ריקודים. אם ראש-השנה, דבש, תפוח או ברכה כמו ''תכלה שנה וקללותיה. תחל שנה וברכותיה'', ''שנה-מתוקה'' וכדומה. או אז אני עושה סוויץ' מענין. כך לדבש למשל חברתי פעם את פו-הדב. לתפוח-את ניו יורק וכן הלאה. כלומר לבוא מכיוון מפתיע ושונה.
אם כותבים ומעצבים זאת כהלכה, יוצאת יצירה של ממש. אנשים, בין אם זה משפחה וחברים ובין אם זה קולגות, לקוחות וספקים זוכרים אותי לטובה. לא מעט בזכות הברכות אותן אני מקפיד לשלוח כבר הרבה שנים-טובות.
גלויות מפתיעות
מובן שתמיד ניתן להוסיף לינק או ברקוד שמחבר ישירות לאתר או לדף-נחיתה.
אך גלויות יכולות גם להיות עם תמונת תלת-מימד שמשתנה כשמזיזים אותה.
היא יכולה לשנות צבע כשנוגעים בה או להיות מלאה בזרעים-לצמוח ולפרוח כשמשקים אותה. ישנן גלויות וברכות מנגנות, מאירות ואפילו גלויות עם טעמים ועם ריחות. אפשר לתת חצי-גלויה למישהו ואת החצי שמשלים אותה, לתת למישהו אחר.
כך למשל המנכ''ל והחשב צריכים להפגש כדי לראות את התוצאה.
תמיד אומרים ש-''עשו-כבר-הכל''. וש-''עדיף-להתקשר-בטלפון-לאחל/להזמין''.
ראשית, לא תמיד לצד השני יש זמן וענין לדבר איתך. דבר שני מה ששולחים, מגיע בטוח. וכל אחד יכול/ה להביט בו בזמנו\זמנה החופשי. תמיד אפשר לחשוב על רעיון יצירתי, שיצית את הדמיון של מי שמקבלים.
גלויות או לא להיות-לסיכום
גלויה זה משהו שמקבלים ליד. אם היא עשויה כהלכה היא מעוררת תגובה-שומרים ומראים לאחרים. שולחים אותה בדואר, עם שליח וניתן לשלוח אותה גם באופן דיגיטלי. אם דייל/דיילת מוסרים אותה, הם יכולים גם להסביר לגבי השירות, המבצע החברה השולחת וגם לאסוף כתובות של לקוחות-פוטנציאלים.
ניתן לבקש מקופירייטר שיחשוב על תמונה וטקסט יצירתיים. אפשר לצרף ברקוד או לינק ליצירת-קשר. אם מציעים למי שמקבל לשחק, לקפל או לבצע פעולה פשוטה אחרת, הוא/היא בדרך-כלל עושים זאת. ובכך מחזיקים במסר/בשם העסק שלך-זמן ממושך יותר. בחגים ובמועדים הכי טוב רק לאחל. בלי למכור. אלא אם כן מעניקים הטבה אטרקטיבית עם הנעה-לפעולה. ביזנס ופלז'ר הולכים יופי בגלויה. אבל באלגנטיות. בלי ''לדחוף''. חשוב שיופיע לוגו עם שם-העסק, דומין של האתר ודרכי-התקשרות. כדאי לחשוב על פורמט מענין. אם מפיקים את הגלויה באופן עצמאי,
זה עלול להראות ו-''להתפס'' כמו משהו מחוג-יצירה בגן. זה לא עסקי ולא רציני.
לכן הכי טוב לפנות לקופירייטר או למעצב-גרפי, שיכין גלויה כמו שצריך.
זה חיוני לעסקים וגם לתדמית.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה