יום ראשון, 13 בינואר 2019

ליצור ''קטע''-ליצור מודעות


קליק לאתר שלי

בס"ד
תהיו אקטואלים-תהיו אותנטים-תהיו מפורסמים
פרסום בתקציבים גדולים, חודר בקלות לראש ולנשמה של כולם.
יש פרסום נכון וקולע יותר ויש אחר, שהוא סתמיקו ומצ'עמם.
אך המאסה של החשיפה, והרפטטיביות במדיה-הופכים אותו לבלתי-נשכח.
אבל 'שאלת המיליון סנט' היא-איך לוקחים תקציב שפוי והופכים אותו לסופרמן?
ישנן מספר דרכים. אפשר לבחור מדיה אחת ו''להפציץ'' רק בה.
אפשר למצוא סלב שמכירים אישית והוא/היא כבר מושכים את תשומת הלב.
[כי אם צריך לשלם את המחיר המקובל בשוק...עולה ביוקר].
ניתן גם למצוא משהו קטן, מדליק ועכשווי-להיאחז בזנבו ולהעיף את
המסר הפרסומי לשמים.
איך צדים את תשומת-הלב
כמו כל ציד טוב, יש להכיר היטב את הסביבה.
לדעת אילו יצורים מסתובבים בה. להבין מי פניו למלחמה ומי לאהבה.
יש להכיר מסלולים ביער, לדעת איפה יש אוכל ומאיזה מעין מותר לשתות.
צריך להיות מחוברים למזג-האויר ולשפה בה מדברות החיות שרוצים לצוד.
בלי מטאפורה, כדאי לדעת מי קהל-היעד. [להכיר אותו היטב].
מה עושים המתחרים. [בפרסום, במבצעים, במוצרים].
לבחור מסר אחד ברור וחזק. רצוי לבוא עם משהו, שאנשים
באמת צריכים ורוצים. תוך כדי כך יש לחשוב, איך להפוך את מושא-הפרסום
לנחשק ומבוקש. שכולם ירצו בו. ועכשיו!

*מתוך קמפיין-קסטרו. פרצופים מתחלפים מדי 4 ימים על אלף שלטים.

איפה מוצאים את ''המשהו'' הזה
האמת, ש''המשהו'' הזה, נמצא אצלך בראש. אתה רק לא יודע את זה מראש.
צריך לעשות Search במוח. זה יכול לנבוע מהחדשות. יכול להגיע מביטוי,
מאוכל טרנדי, מסרט, משיר או אפילו מפליטת-פה של פליטת ריאליטי.
אחר כך בודקים היטב מה מקור הרעיון. להיות בטוחים שאין צורך בזכויות-יוצרים.
[לפעמים שווה לשלם]. אם הרעיון הוא תמונה צריך למצוא את המילים הנכונות.
אם הרעיון הוא משפט, אפשר להשאיר את זה טקסטואלי,
או לתת קונטרה עם ויז'ואל לא-נורמלי. אם זהו שיר או סרט, צריך לחבר היטב
לחברה-למוצר-לארגון-לעסק או בקיצור לדבר אותו רוצים לקדם.
כמו שאמרה לי פעם חברה-
ברור שזה צריך להתאים. אבל לפעמים-ממש שומעים את הקנאק!
איפה אוספים את שבבי-המידע שיכול להפוך ל-WOW
דברים קורים ומתרחשים סביבנו בקצב ובשפע, שלא ניתן להכיל ולזכור.
כמות המידע היא אין סופית. היא מתחלפת חדשות לבקרים ובעצם כל שניה.
לא כולם רואים, שומעים וחווים את מה שאתה. אבל יש הרבה דברים,
שמשותפים ומוכרים כמעט לכולם. כך שכל שעליך לעשות, הוא להפעיל את המחושים, לפקוח עיניים, לפתןח אוזניים ופה. כי כמו שכתבתי קודם. הכל פה. רק צריך לדעת לברור את המוץ מהתבן. לדעת לקחת את הגלידה ולא את הבול-שיט. איך? זה כבר ענין של הגיון-בריא, קומון-סנס ושל ניסיון. אדם שעוסק ביצירתיות חייב להיות חשוף לחדושים, לרחשים לווייבז ובכלל לסביבה. מכאן הוא יכול לקחת את תחושות-הבטן שלו ולהמריא איתן.
יחד עם זה בפרסום, מותר לעוף חופשי-אבל המסר שיוצא-חייב להיות רלוונטי
ולשרת את המטרה. אחרת הוא מתאים למוזיאון, לדף הפייסבוק או לחשבון האינסטגראם של החבר'ה. והוא מבזבז אנרגיה ומשאבים מיותרים למי שמשלם עליו...כך שיש לנו אחריות גדולה.
אין תיאור זמין לתמונה.
השפיץ של הספין
דרך נוספת ואם עושים אותה נכון, היא גם מאוד משתלמת. היא לייצר את החדשות.
כלומר להביא את "הבשורה" לידיעת-הציבור, כמעט בלי כסף.
כך אפשר לבחור את הטיימינג ולשחרר סינגל [שיר-חדש]. לצאת עם סרטון ויראלי. לשלוח הודעה לאתרים המובילים ולפזר ידיעות פה ושם. ''קרה ככה-וככה''.
"יש אירוע שאתם חייבים, אבל מוכרחים לבוא אליו''.
"שמעתם מה קרה ל-XYZ???!!!".
"קוקה-קולה העולמית-בהיסטריה!"
"האפיפיור מגיע לישראל דרך מעבר הגבול בראש-הנקרה...''
"להקה של נמרים-סיאמיים נראתה במכתש-רמון''.
וכן הלאה רעיונות הזויים. אבל על גבול הסבירות. כלומר לא משהו עם חיזרים
או עם פיות ושדים.
כדאי לחשוב מראש על הסיפור, על ההתרחשויות הצפויות, על חשיפת 'הטירוף-הגדול'
וגם על התוצאות שעשויות לקרות. כדאי להתכונן לכל תרחיש ולהיערך לכל ''תסריט''.
אם עושים זאת נכון [ולא חסרות דוגמאות. רק חפשו אותן בגוגל ותראו בעצמכם.]
אתם עשויים לזכות בחשיפה פנטסטית-בעלות נמוכה יחסית.
ביטויים מפורסמים יכולים לעשות קסמים
דברים רבים שנאמרו, יושבים היטב בזכרון הקולקטיבי.
''אנחנו על המפה-ונשאר על המפה''-טל ברודי.
I did not have sex with that women""-ביל-קלינטון.
"לא יהיה כלום. כי לא היה כלום''-ביבי.
או ביטוי/מילה שרצה חזק בדיבור היומיומי העכשווי.
משהו שכולם אומרים ורק צריך לדעת מתי לשלוף אותו.
אם הפרסום נעשה כהלכה, ניתן להמציא סלנג או ''לרכב'' על משהו קיים.
על פי רוב-ההצלחה מובטחת. כי כולם כבר מכירים. אתם רק מנכסים את זה
אל המוצר/חברה/עסק שלכם. יש לוודא שהמשמעות חיובית, בכדי שחלילה
זה לא ''יעשה-שירות-דב''.
תמונה יכולה לכלול: ‏‏מזון‏‏

לסיכום-אפשר לעשות פרסום אדיר בתקציב סביר
חשיבות הפרסום והחשיפה לקהל-רחב, ידועה לכל בעל-עסק.
אך פעמים רבות קיים חשש, ש-''זה-נורא-יקר''.
ובכן זה עולה כסף. אבל זה לא בשמים.
בכדי לקבל חשיפה ולהעביר את המסר בצורה טובה וממגנטת,
יש לומר אותה בצורה מענינת ושונה.
במשפט, בפתגם, בתמונה-עוצרת, בסרטון, בהמצאה, בסיפור שהתקשורת
כבר תחשוף אותו ותפיץ לכל העולם.
מזקקים את המסר הרצוי ומוצאים דרך-יצירתית, לחשוף אותו ללקוחות.
איך עושים את זה נכון? פונים לקופירייטר/פרסומאי.
מסבירים לו מה ומי. מראים לו פרסומים קודמים.
מכוונים אותו לראות גם את המתחרים. מסכמים פרטים.
מקבלים רעיונות יוצאי-דופן. בוחרים אחד [או סדרה מתמשכת].
מכינים היטב. משחררים לעולם. קוטפים את הפירות בעסק/בחברה/בארגון.
אם זה עדין נשמע לך מעורפל...אני פה בשביל להסביר ולהמציא פתרונות
שלא עלו בדעתך. זה ודאי שווה פגישה או לפחות שיחה.
תמונה יכולה לכלול: ‏‏טקסט‏‏

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה