יום חמישי, 26 באפריל 2018

למה לך לרצות שלוט-חוצות



מי שבולט שולט

שלוט-חוצות ושלוט במרכזים-גדולים והומי-אדם צד את עיניהם וליבם
של העוברים-ושבים. השלט תלוי או ניצב, במקום שאי-אפשר להתעלם ממנו.
היום עם ריבוי המידיות והמסרים, חשוב לצאת מהמסכים ולצאת מן הכלל.
למה לפרסם בחוץ?
מחוץ למרחב-המוגן והמוכר של הבית, העבודה, הלימודים והסמארטפון;
יש עולם ומלואו. ממילא כולם נוסעים והולכים ממקום למקום.
כך שאם העיתון, הסלולר, הטלויזיה, המחשב, הרדיו או כל מדיום פרסומי
ותקשורתי אחר אינם לידך-אתה מביט סביבך. זה יכול להיות מחלון-הרכב,
מחלון-הרכבת, ברחוב-עצמו או אפילו בקניון או בלובי של מקום-העבודה.
המרחב הפתוח מאפשר להציב שלט עם כל מסר שבוחרים.
למה לא להסתפק במקומות הרגילים?
מי שרוצה ששמו ומסריו יחדרו וישארו במוחו של הצרכן,
צריך לתפוס אותו בכל הזדמנות. דוקא כשאמצעי-המידיה האחרים אינם אופציה,
העיניים תרות אחר נושאי-ענין. שם-העסק או המבצע, המסר והפרטים
נקלטים ונשמרים בזכרון. יתרון נוסף הוא עקרון-ההשלמה.
אם הצרכן ראה או שמע עליך פה-ושם, הנה הוא יצא ושוב הסלוגן
או המבצע קופצים מולו. יתרה מכך-באנר-ברשת, מודעה-בעתון
או אפילו פרסום על המרקע ניתן לזפזפ או לדפדף ולהעלים...
אבל במרחב-הפתוח, ללקוח אין לאן לברוח מהשלט המופיע מול-עיניו.
כן, כן זוהי שטיפת-מוח. והמטרה, מקדשת את השלטים.
אל תקשקש במיקום
אולי המיתוג-העסקי, כולל שם העסק והסלוגן לעסק הוא פנטסטי.
אבל אם לא רואים אותו בחוץ-מה הועילו חכמים בתקנתם?!
המסרים המופצים על ידך לכל עבר, צריכים להופיע במיקומים
מרכזיים ובולטים. חברות-השילוט יודעות את זה. התמהיל שהן מציעות,
כולל חבילות של שלטים במיקומים שונים. חלקם מרכזיים ואחרים פחות.
כדי שכולם יוכלו ליהנות. ישנם שלטים במיקומים כל כך טובים,
שהם מוצעים אחד-אחד. כמו אבנים-טובות. בוחרים אותם בפינצטה.
חשוב לוודא, שהעסקה כוללת את מיקומי-הפריים. כי שם כמובן החשיפה הגדולה ביותר.
שילוט הכוונה. מה הכוונה?
יש מי שמשקיעים הרבה בכתיבת תוכן לאתרים וגם בקידומם.
כאלה שבחרו יופי של שם לעסק-חדש ועשו מיתוג WOW.
אבל מיקום העסק\מרכז\חנות\מסעדה שלהם קצת מאחור.
ראו אותם בפרסום אבל קשה למצוא אותם בשטח\ברחוב. אפילו עם google-map
או עם waze. הרי אי אפשר להציב דיילי-מכירה והכוונה בכל פינה.
מה עושים? תופסים מקום על שלט בצומת-המרכזית הקרובה.
שם רושמים איך להגיע. כולל כתובת מדויקת ואפילו חץ המורה לכיוון הנכון.
שלטים-בולטים אלה, הם כמובן המבוקשים ביותר. אך מחירם נמדד-בזהב.
אין להם תחליף.
איך עושים שלטים בולטים
אודות המיקום וההופעה בחוץ כבר דברנו. מה שחשוב לא פחות, הוא ל ב ל ו ט !
להיות אותו עץ ביער שמסומן ומצוין בסרט אדום. בפריחה משגעת ושונה.
"חמור-קופץ-בראש", במובן הטוב של הביטוי.
בשלט צריך להופיע-שם העסק או החברה עם לוגו בולט וקריא.
שלט חייב מסר אחד, חזק וברור.
חשוב שתהיה צבעוניות עם קונטרסט [ניגודיות] לכיתוב. כדי שיהיה קל לראותו.
אפשר לשלב ויז'ואל\תמונה שתאדיר את המסר ולא תאפיל עליו.
מומלץ מאוד-להיות יצירתי\קריאטיבי ומפתיע גם שונה מהמתחרים וגם בלתי-נשכח.
רצוי ששילוט-החוצות ''ידבר'' וייראה דומה בשפתו ובסגנונו לכל הפרסומים המופיעים באמצעי-המדיה השונים.
מה עוד חשוב מאוד?
אחרי שקבעתם מסר ואחרי שהמיתוג-העסקי שלכם מצוין.
אחרי שהעסק מטקטק, מכל האספקטים העסקיים והשיווקיים.
המיקומים שלכם מעולים, העובדים מיומנים והסחורה המוצעת מוכנה.
צריך לדוג את קהל-היעד. ואין מקום לפספוסים בכל פרסום שבחרתם לעשות
ובעיקר בשילוט-החוצות. השלט צריך להיות חד-כתער וברור כשמש.
צריכה להיות לו תאורה לשעות-החשכה ומסגרת שתוחמת אותו.
הצבעוניות, הפונט [סוג-האות], הסלוגן והכותרת, האימג' שמופיע
הכל-הכל מוכרח להיות יוצא דופן בכל אופן. יש להבטיח שרואים את השלט,
כמה שיותר אנשים בתקופת-הפרסום. ועדיף שיחשפו למסרים אפילו מספר פעמים.
עוד כמה טיפים
>חבילות-שילוט מוגדרות בזמן. אם כמות השלטים גדולה,
  ניתן להחליף ולגוון את המסרים. אבל שהמראה, האופי והסגנון יהיה דומה
  ויזכיר אחד את השני. לאחר שבועים או חודש מומלץ לעלות לסיבוב שני.
  לחזוק את המסר.
>אותיות ומספרים קטנים, אינם נראים ממרחק. לכן יש להמנע מהם.
  כמו גם מריבוי מסרים ובדרך-כלל גם מיותר לרשום מספרי-טלפון
  וכתובת-אינטרנט. אף אחד לא יכול להספיק לרשום או לצלצל
  תוך-כדי נהיגה או מבט-חטוף.
>אפשר לחפש גימיקים יצירתיים ויחודיים. אבל רק אם הם רלוונטיים
  למסר ולמותג. ובשום פנים שלא יבואו על חשבון הבולטות.
>>>מומלץ מאוד להזמין את השלטים שלכם מקופירייטר-מנוסה
       ומסטודיו-גרפי מעולה. כאלה שכבר המציאו והכינו שלטים מצוינים.
      *כדי להיות בטוחים, כדאי להסתכל באתר ובפייסבוק שלהם.
        אם אוהבים מה שרואים...רב-הסיכויים שגם אתם תהיו מרוצים.




יום רביעי, 28 במרץ 2018

בס"ד


רדיו יו יו-נקודת הג'י-נגל
פרסום ברדיו, שונה מפרסום בכל מדיום אחר.
הרדיו עובד על חוש-השמיעה ואם הוא עשוי כהלכה הוא מפעיל ומגרה את כל החושים האחרים.
כן, כן. מה שאתם שומעים. הרעיון ברדיו הוא לתפוס את המאזין באוזניים ולגרום לו
לחשוב, לרצות, להבין, לדמין ולהיות במימד-אחר.
מה נשמע
הג'ינגל מושמע על פי רוב ברדיו. במקבץ של פרסומות. הרעיון ''לצבוע'' אותו בגוון,
שיבליט אותו מכל התשדירים האחרים. כדי שיזכרו אותו ויחשקו במה שהוא מפרסם.
זה יכול לבוא לידי ביטוי בצורות שונות. למשל על-ידי שיר קליט. או אפילו שורה אחת מושרת.
עם סלוגן לעסק, שכל הארץ מזמזמת ומזמרת.
זה יכול להתבצע עם בדיחה טובה כי הומור פותח את הלב.
אפשר גם להציג עובדות ולתת להן פתרון אידיאלי. ניתן לספר סיפור מרגש וכובש
או לדמות את מושא הפרסום למשהו מעולם מושגים אחר. כדי להמחיש טוב יותר את המסר.
יש גם מי שבוחרים להגיד במילים ברורות את המבצע. שניים+אחד במתנה.
חבר-מביא-חבר ומקבל מתנה. עכשיו במאה אחוזי הנחה. חחח בחינם.
תופס את האוזן ואת תשומת הלב
אם בעתון, צריך לשבת, לדפדף ולקרוא מבלי לעשות שום דבר אחר.
באינטרנט צריך לחפש בגוגל, לקרוא, להסתכל ולנסות להבין בין השורות ובין התמונות.
אם מול הטלויזיה, חייבים להיות במקום אחד להסתכל ולבהות במסך.
ברדיו זה אחרת. אפשר לעשות מה שרוצים בבית, במשרד, בטיול או בסרט.
אפשר לנהוג בכביש ולהאזין למסרים המשודרים. אם הם ממוקדים ונכונים,
הם נכנסים לראש ונחרטים בזכרון.
הרפיטציה-[חזרה על המסרים] לפעמים מעצבנת,
אבל לא שוכחים אותה. את המסר שהיא מעבירה ואת שם העסק או שם החברה.
איפה משדרים
הג'ינגל המסורתי משודר ברשת ארצית. ששומעים אותה וקולטים אותה מכל מקום.
אבל הג'ינגל-התשדיר, יכול להיות מושמע גם ברדיו מקומי. כך עסקים מהאזור פונים
ישירות למי שקרובים אליהם גיאוגרפית. ג'ינגל יכול גם ללוות אירוע, להיות מושמע בקניון
או בחנות גדולה. הג'ינגל מצוין כפס-קול לסרט-פרסום, ביוטיוב, באתר, בפייסבוק ובקולנוע.
יש גם מי שמשמיעים את תשדיר-הפרסום בהמתנה בטלפון. העיקר שהאוזניים-פתוחות
לקלוט, לשמוע ולפעול בהתאם.
יש כל מיני גימיקים
יש כאלה שמאמינים בלצעוק את המבצע. אחרים בוחרים לדבר בשקט. בקול רומנטי,
בקולות של ילדים, בקול של קריין סמכותי או עצבני.
אם משמיעים צלילי-רקע, אפשר ''לקחת'' את המאזין לאוירה רחוקה ושונה מהיומים.
רחש גלים למשל. ציוץ ציפורים. רעש של מכונית. צחוק או בכי.
אפשר גם לבחור בקול של דמות מוכרת. לפעמים אפילו עם ציון השם. [''שלום אני...'']
שלא יהיה ספק במי מדובר ומי מדבר או שר.
כי ''מוביל-קמפיין'' ידוע דורש כסף-גדול ואם לא מזהים אותו,
מפספסים את הפואנטה. יש מי שמשמיעים טיזר. רק התחלה או רמז, שנשאר באויר
בדרך כלל כשבוע. אחר כך חושפים את הג'ינגל כולו ואם החיבור מתבקש וחזק,
המסר מועצם והופך זכיר יותר.
האורך קובע
משך התשדיר קובע את עלות המדיה. כי על פי-רוב משלמים לפי שניה.
אם מקליטים תשדיר קצר, אפשר להחליף מסרים ולהעביר נתונים שונים למאזין.
הג'ינגל הקלאסי-הוא של 30 שניות. מישהו פעם בדק ומצא שזהו משך הזמן המדויק.
בג'ינגל של 30 שניות, אפשר לשיר או לדבר לכל אורכו. אבל ניתן גם לשלב בשירה,
חלונות קרינות. בתשדיר של 5 שניות אפשר לחזור על הסלוגן לעסק או על המסר המרכזי.
קוראים לזה ''שורה-מושרת''. כמו למשל ''אל תשכח לקחת פרוטק. מותק.''
בכל מקבץ פרסומות, הראשונה והאחרונה נחשבות הכי שוות ומבוקשות.
אך ניתן לבחור גם בחזרה על הג'ינגל או נגזרות שלו, באותו מקבץ עצמו.

איך נולד ג'ינגל מיוחד
באולפן הרדיו, ערוכים בדרך כלל להקליט קריין עם מסר פרסומי.
אך כדי לקבל את כל האפקטים הרצויים, מקליטים עם ג'ינגליסט. על פי רוב זהו
מוסיקאי\ת מנוסה. שמעבר ליצירה האמנותית יודע\ת לקלוע לטעמו של הרוב עם מנגינה ועיבוד
שנחרטים בראש ומושרים בכל-פה. ג'ינגל מצוין צריך רעיון. ורעיון אתם כבר יודעים,
מקבלים מקופירייטר\רעיונאי. הוא כבר ימצא את ההוק שיישאר חקוק בראשם של המאזינים.
זה יכול לנבוע מתוך הוואי או אקטואליה של אירועים, סרטים, סיפורים, חדשות.
מעונת השנה, החג או התחושה מחוויה מוכרת. לפעמים גם לוקחים שיר ידוע
ועושים לו עיבוד מקורי. [כמובן שיש לבדוק באקו''ם לגבי-זכויות-יוצרים]. באופן זה, המאזין מרגיש חלק מהענין ולא צריך להרגיל את האוזניים למשהו חדש ''שנפל-מהשמים''. כך, שם העסק או שם החברה-הופך מיד לשם-דבר תוך זמן קצר.
כמה שומעים
לכל רדיו יש נתוני האזנה. לפי התכנית, היום והשעה. בפילוח נכון יודעים מה אופיים של המאזינים,
מאיזה מעמד סוציו-אקונומי הם באים, אם הם בנהיגה, בבית או במשרד. מה טווח הגילאים,
מאיזה איזור בארץ וכן הלאה. ככה יודעים מה החשיפה הצפויה וניתן לתכנן מראש.
מכינים אסטרטגיית שידורים ופריסה נכונה. משבצים את התשדירים בזמנים הכי מתאימים
ואף בתחנות שונות. קובעים מראש את משך קמפיין-הרדיו.
אפשר כאמור לשלב בין תשדירים באורכים שונים.
מומלץ לערוך סקר לגבי המסרים הרצויים וללמוד ממנו האם ואיזה שינוי חל בקרב קהל היעד
לפני, אחרי ותוך כדי. אפשר גם לקבוע שהתשדירים יושמעו במקביל לפרסום במידיות נוספות.
נאמר באנר בפורטל ידוע ברשת בחיזוק של הג'ינגל או פרסום בטלויזיה,
קידום ממוקד בגוגל, בפייסבוק או באינסטגראם באותה התקופה עצמה.
כך תופסים עוד-ועוד לקוחות פוטנציאלים. לא פעם הם נחשפים למסרים מספר פעמים
מכמה וכמה כיוונים. עד שהם מטמיעים את המסר ופועלים על פיו. לפי תכניתו וכוונתו
של המפרסם.
רדיו אקטיבי
את הרדיו אפשר לנצל לשידור מוסיקה, אקטואליה ולהציג כל נושא שניתן להשמיע בקול.
כולל שידורים-חיים. לכן הפרסום ברדיו פופולרי כל-כך. הוא פשוט מגיע לכל אחד בכל מקום.
ואפילו בסמארטפון הנישא על ידינו תמיד. ברדיו מומלץ לחשוף שם לעסק חדש כי המאזינים לומדים
להכירו וכיצד להגות אותו כהלכה. הרדיו מצוין גם בתור מדיום משלים, כי אם מישהו צפה  בערב
בפרסום בטלויזיה למשל, הוא שומע שוב את המסר הפרסומי משך היום. בדרך לעבודה לדוגמא.
הרפיטציה [החזרה] הרבה המתאפשרת בזכות העלויות הסבירות-מגדילה את הסיכוי שיכירו, יזכרו
ויחפצו במותג, בשירות, בארגון, באירוע מסויים. ניתן גם לקבל פוש רציני למסר באמצעות
משחקי-רדיו ומבצעי פרסים וקידום, שתחנות הרדיו משבצות בשידוריהן.
מה, זה רדיו זה?!
הרדיו הומצא במאה ה-19 אך רק מאמצע המאה ה-20 הפך למדיום המוני.
הרדיו הנייח והמגושם התפתח עם השנים לטרנזיסטור קל לנשיאה, לרדיו במכונית,
לרדיו המשולב במערכת המוסיקה הביתית. הרדיו במתכונתו המקורית שודר באמצעות
גלי-קול ונקלט במכשירים מתאימים במקומות השונים. היום הרדיו נקלט גם באמצעות
הלווין והכבלים וכמובן ברשת האינטרנט. כך ששידורי-רדיו, ניתנים למעשה להאזנה
כמעט מכל מקום בגלובוס. [אלא אם באזור מסויים-אין-קליטה.]
הרדיו מתאים כאמור מאוד לפרסום, בזכות העובדה שאנשים המאזינים לו בנהיגה למשל,
שומעים רק אותו ודעתם אינה מוסחת מאמצעי מדיה או רעשי רקע אחרים.
מה שאתם שומעים
ג'ינגל לרדיו צריך להיות קליט וזכיר. כדאי לקריין או לשיר את הסלוגן בעברית.
[או בכל שפה פרסומית או בינלאומית שבחרתם]. פונים לקופירייטר מנוסה, 
כזה שידע לתת לכם רעיון בלתי נשכח. שיכתוב בסגנון מיוחד.
במילים מדויקות ויעביר את המסר שלכם באופן פנטסטי.
ג'ינגל המכונה גם תשדיר-רדיו, מקליטים עם ג'ינגליסט. רצוי מוסיקאי יוצר 
שמכיר את המדיום ויודע לעבד את המילים ולעשות מהם מטעמים. 
חשוב מאוד להשמיע אותו בתחנות ובתדרים שקהל-היעד מאזין להם בתדירות-גבוהה. 
כמה שתשמיעו אותו יותר החשיפה שלכם תגדל והוא ישאר לאנשים בראש.
הג'ינגל לרדיו יכול לשמש גם כמנגינת הסרטון שלכם.
את המנגינה ניתן לנצל בדרך-כלל גם במרכזיה הטלפונית, ובטלפונים הניידים של העובדים
שכל מי שמתקשר-ישמע אותו בעת ההמתנה.
הכינו מספר ורסיות באורכים שונים. פתחו חלונות קרינות והחליפו מסרים על פי הצורך.
הג'ינגל עם הסאונד המקורי שלכם יכול להפוך לחלק מהמיתוג-העסקי.
אל תשכחו-ג'ינגל טוב, נכנס לאוזניים ונשאר בראש. כולם זוכרים ואפילו שרים אותו.


יום שני, 26 בפברואר 2018

פרופיל לעסק-על הצד הטוב ביותר

בס"ד


פרופיל גבוה
הפרופיל וסעיף-האודות לאתר, לפייסבוק, לפולדר או לכל שימוש שהוא
צריכים להיות כתובים בשפה רצינית אך קולחת. מזמינה לקחת.

חברות וארגונים רבים גם מי שיש להם כבר שם לעסק, סלוגן מצוין לוגו שובה-עין
ומיתוג מושלם, כותבים אודות עצמם כאילו זה מכתב לחבר. זה לא עובר ולא עובד.
מה צריך להיות בפרופיל
מי שמתענין בכם, רוצה לדעת מאיפה באתם  ולאן אתם הולכים.
במה אתם עוסקים? כמה שנים מאז שנולדתם? מהו סוג הלקוחות שלכם?
מי השותפים? מה תפקידו של כל אחד? האם יש לכם הכשרה רלוונטית?
או שלמדתם ''תוך-כדי-תנועה''? האם היו שלבים שונים בהתפתחות העסק?
זוהי חברה-משפחתית? או שמה חברה-ציבורית-נסחרת? כמה עובדים?
מה תפקידי-האחריות של כל אחד ואחת. איפה אתם ביחס לשוק?
מה ה-USP שלכם? [הצעת-המכר-הייחודית].
איך כותבים פרופיל-To Kill
הפרופיל והאודות, הם בדרך-כלל הדבר הראשון שאנשים קוראים.
הם רוצים לדעת-עם מי יש להם עסק. לכן חשוב לדייק בפרטים ולכתוב בשפה-יפה.
בלי תאויוט-קטיב. כי אלה ''הפנים-שלכם''. כדי לנסח אודותיכם טקסט כהלכה,
רצוי לעשות תחקיר קצר אודות השוק והמתחרים.
אחר כך כדאי לקרוא קטעים קודמים שכתבתם על עצמכם.
מה שהעליתם בעבר, בפרוספקט, במכתב או באתר.
רצוי לחפש כל מידע רלוונטי מהסביבה העסקית שלכם, כל פרט עשוי להיות חיוני.
מי יכתוב הכי טוב
כמעט כל מי שגמר ג' כיתות ובודאי מי שזכה להשכלה גבוהה, יודע לנסח
משהו-על גבול הסביר לפחות. נחמד. אבל לא מספיק. העולם בכלל
והסביבה הדיגיטלית בפרט, רוויים במסרים כתובים. התקשורת הסלולרית מאפשרת
לכל ילד לכתוב מה שבא לו כמעט לכל מי שבא לו. אבל בכתיבת פרופיל ואודות,
ישנן מטרות. יש גם כללים ודרכים מקובלות. כדאי להכיר אותם. אך אפשר גם
לעבור עליהם. לכתוב אותם מזווית שונה ומענינת יותר.
קופירייטר בעל ניסיון, יכול לנסח את הדברים, על הצד הטוב ביותר.
בואו פתוחים
פרופיל עסקי כמו כל קטע אחר, יכול להכתב בסגנונות שונים.
אפשר בשפה גבוהה. בשפה ברורה ופשוטה. אפשר לשלב פתגם, פסוק
או כל דימוי אחר. כי טקסט צריך להיות כתוב בצורה קולחת ומענינת.
אחרת אחרי הפסקה הראשונה, מפסיקים לקרוא.
בקשו מבעל-מקצוע שאמון על הכתיבה לכתוב טוב. כמו שהוא יודע.
תנו לו\לה יד-חופשית. הערותיכם יכולות לבוא על פרטים לא מדויקים,
או על משפט שלא מתאים לכם. זכרו הכותב הוא כמו רופא.
אם פניתם אליו, תסמכו עליו. אחרת...כתבו לבד.
פרופיל-בלגי
פרופיל עסקי ופרופיל בלגי, הם שני דברים שונים לגמרי.
פרופיל-בלגי, בא מתחום חלונות הברזל והאלומיניום.
אך גם חברה או עסק המתמחה בפרופיל-בלגי, צריך באתר ובפרוספקט
פרופיל-עסקי מקצועי כתוב כהלכה. כדי שמי שמזמינים את שירותיהם,
יוכלו ללמוד אודות הרקע שלהם. עסק שבונה ומתקין פרופיל-בלגי,
צריך גם שם לעסק, סלוגן לעסק, דף-פייסבוק, אתר, שלט ועוד.
כי כדי שיבואו אליו לקוחות טובים, הפרסום צריך להיות מדוייק.
רואים אותך מהפרופיל
כשמסתכלים על שם העסק, כדאי שיתחברו לאופיו. כשקוראים את הסלוגן לעסק,
רצוי שיבינו מה ''הקטע'' שלו. כשרואים את הפרופיל צריך להבין ולהבחין בצד-היפה.
לכן כדאי להכניס בין השורות רק דברים חיוביים. ענינים שתורמים לקידום העסק.
רקע-מקצועי, הכשרה-מקצועית או אקדמית, אזור-הפעילות, תחומי-השירות.
אפשר גם להוסיף תחומי-ענין\תחביבים ואפילו רקע משפחתי. כך יוכלו להתחבר
לסגנון שאתם רוצים לשדר.
אין כפיל לפרופיל
כל פרופיל עסקי, הוא יחיד במינו. הוא רק שלכם.
אין מה להעתיק מחברה אחרת. מי שאתם ומה שאתם עושה אתכם מיוחדים.
אפשר להתחבר לטרנדים. אבל צריך לזכור שהם מתחלפים חדשות לבקרים.
מה שאומר שתצטרכו לנסח הכל מחדש. הכי טוב לכתוב משהו מקורי. טקסט מפתיע.
לדבר על נושאים העשויים לענין את הקורא\לקוח-פוטנציאלי.
אין צורך להכביר במילים. מספיק על פי רוב דף 4A.
יותר מזה לא תורם לפרופיל העסקי שלכם. אלא אם כן, יש לכם המון דברים חשובים לתאר ולספר עליהם.
Pro-Feel
לסיכום. אם כבר יש לכם שם לעסק, סלוגן לעסק, לוגו ונגזרותיו;
כדאי שתכינו פרופיל-עסקי כתוב לעילא על ידי קופירייטר.
תנו למי שכותב, את כל הפרטים הרלוונטיים. הוא כבר יעשה מהם מטעמים.
הפרופיל הוא הפנים של העסק שלכם. אל תנסו לכתוב לבד. זה לא נתפס רציני.
היו פתוחים לטקסט שמנוסח-באופן שונה ומפתיע. זה מה שיעניק לכם יחוד.
השתמשו בפרופיל לפי הצורך לאתר החברה, לפייסבוק העסקי, לפרוספקט,
לדיוור במייל-כשלקוחות ו\או משקיעים מתענינים.
תנו לפרופיל את הכבוד הראוי. כי רוב העולם, רואה אתכם לראשונה,
רק מהפרופיל. הראו לכולם, את הפרופיל-מהצד הכי טוב שלכם.




יום שני, 29 בינואר 2018

בס"ד


עונות-מתות מלאות בהזדמנויות
דוקא ''עונות-מתות'' בעסק, טומנות בחובן הזדמנויות לפרסום וקדום העסק.
כן, כן. במקום לשבת ולחשוב מאיין יבוא עזרי...אפשר למשל לפתוח
דף-פייסבוק עסקי. מקום בו ניתן יהיה לתקשר עם לקוחות ועם פוטנציאלים,
באופן סדיר ואפילו יומיומי. לייצר אירועים ולגייס מתענינים ולקוחות חדשים.
אפשר גם להתחיל לשלוח ניוזלטר על בסיס קבוע, ללקוחות.
לעדכן אותם בחידושים והמצאות. לספר על מבצעים ולהציע חבילות-שירות
מיוחדות רק לתקופה הזאת רק להם. פרסום במדיה גם הוא אפקטיבי וחסכוני,
''בתקופות-חלשות''.
זהו גם זמן מצוין להחליט על תקציב-פרסום לשנה הקרובה, או לפחות למספר חודשים.
כך קל יותר לתכנן ולהכין את העסק ואת עזרי הפרסום הרצויים, מבעוד מועד.
למה לא פשוט-לשבת ולחכות
קרוב לודאי שיש לך בעסק ''עונות-בוערות''. חודשים מסוימים בשנה שאנשים
מזמינים וקונים יותר. איפשהו בראש נראה לך,
שהתקופות-הטובות תכסנה על הזמן הזה-שלא זז העסק.
אך כשהקופה לא מצלצלת זה מדאיג. במקום לשקוע-משקיעים.
במקום לבכות-מבריקים. יוצרים חיבורים חדשים. עושים יש מאיין.
הולכים לכנס או תערוכה. חושבים על שתופי-פעולה. נפגשים ומתחדשים.
למה במדיה משיגים יותר
לאמצעי המדיה קל יותר למכור חבילות בתקופת החגים למשל והמחיר מרקיע.
כי אז רב ההיצע על הביקוש. יחד עם זה אי אפשר להשאיר פורטל או אתר מוביל,
בלי באנרים פרסומיים. הפרסומות והחסויות בטלויזה, גם הן חייבות להתמיד ולעלות.
כך גם ברדיו, בעתון, בשילוט-החוצות וכן הלאה.
המתחרים שלך, גם הם 'מורידים-פרופיל'. הווה אומר, שניתן במעט משא-ומתן
לזכות במחירים שאין דומה להם. בהזדמנות חגיגית זו, מומלץ כבר לשריין
מיקומים גם להמשך השנה. להזמין מראש. לזכות בתנאים מצוינים.
לבלוט בשטח ושהמתחרים יישארו במתח.
עזרי הפרסום שלך זקוקים לחידוש ולליטוש
לא בכל יום עושים מיתוג לעסק, לחברה או לארגון.
אך אם עבר זמן רב מאז הפעם האחרונה 'שנגעתם-בלוגו'.
אם יש לכם הרגשה, שהסלוגן לעסק כבר לא ממש 'מחזיק-מים'.
זה הזמן 'לעשות-מתיחת-פנים'. לאוורר. לתת לסביבה העסקית שלכם תחושה,
שקורים אצלכם דברים טובים. שיגלו בכם ענין מחודש.
כך גם עם אתר האינטרנט וברשתות החברתיות.
כשמרגישים בחוץ שהעסק שלכם דינמי. זה טוב לעסקים.
גוגל מזהה את התנועה והשינוי ומיקומכם בדפי-החיפוש עשוי להשתפר.
אפילו ללא פרסום ממומן.
העסק שלך 'חי-בסרטים'?
סרטי-תדמית וסרטי-מכירה נפלאים לעסקים. יש מי שמעדיפים,
פשוט לדבר למצלמה. להציג גרפים ומוצרים. לתאר ולספר על מקרים מענינים
שארעו.  כאלה שמצביעים, על היצירתיות והגמישות של העסק.
ככה לקוחות מרגישים שמדברים אליהם-בגובה העיניים.  אפשר גם 'להוסיף-צבע' לעסק. שיראו את העובדים ואת המנהלים באור קצת אחר.
להראות אפילו תחביבים שלכם. תרומה לנושא חברתי, עזרה הדדית. כדי שיתחברו אליכם כבני-אדם-מענינים, חיוביים, תורמים. סרט תדמית יכול לחשוף מוצרים ושירותים פחות מוכרים ו\או לדחוף קדימה את הלידרים שלכם. בסרטים טוב ליצור סקרנות,
להשתמש בהומור ובהרפתקנות. כי אם הסרט הופך ויראלי...אין לזה מחיר.
איפה ואיך מפיקים סרט לתפארת
סרט וידאו-יכול לשמש אתכם באתר, ביוטיוב, בפייסבוק ואפילו באולם המכירות ובכנסים ומצגות. אפשר לשלוח אותו במייל לרשימת תפוצה וגם ללקוחות מתענינים.
כי כשרואים ושומעים את המסר שלכם-
מבינים ורוצים לדעת ולקבל יותר ויותר ממה שאתם מציעים. הכל הופך
נגיש ובלתי אמצעי. כמעט שאפשר לגעת במוצר. איך מפיקים סרטון וידאו עסקי,
סרטון-חברתי, סרט הדרכה, סרט תדמיתי או סרט מכירתי? פונים לקופירייטר\תסריטאי. נותנים לו בריף מדוייק. הוא חושב על תסריטים קולעים. את התסריט הנבחר, מעבירים לצלם\במאי. סרטים זה תמיד מתאים. במיוחד עם עושים אותם מדהים.
בתקופות-מתות כדאי לפנות לקופירייטר
קופירייטר\רעיונאי שהוא גם פרסומאי מנוסה ויצירת, חושב אחרת
ולא הולך עם העדר. בעונות שהעסקים חלשים הוא יכול לפתוח לכם חלונות
ולהגשים לכם חלומות שאפילו לא דמיינתם.
למשל פרסום-גרילה. כזה שתופס את הלקוחות במקום וברגע לא צפוי.
למשל מתן חסות לאירוע בעל חשיפה גבוהה, לפעמים גם באמצעי התקשורת.
זה יכול להיות אפילו פרסום באמצעי המדיה המקובלים.
אבל להעז ולהפתיע. להשיג בולטות ושונות. לצבור נקודות זכות.

דוקא כשסביבכם אחרים נרדמים.


יום רביעי, 27 בדצמבר 2017

כשמו כן הוא-שם לעסק חדש


בס"ד
כשמו כן הוא-שם לעסק חדש

קליק לשמות באתר שלי

יש כל מיני שמות שאנשים בוחרים לעצמם. אחד משתמש בשמו המפורש,
כאומר אתם מכירים אותי. בטח אתם יודעים מה אני מציע\מוכר\משווק.
אחר בוחר שם לעסק לפי האזור או כתובת העסק. אך יש גם מי שמבקשים לעצמם
שם לעסק, שם לחברה, שם למיזם חדש-בעל משמעות. שם שיביע את תחום העיסוק.
שאנשים ידעו מיד מי-נגד-מי.
מה חשוב בשם לעסק
כדאי מאוד שהשם שבוחרים יהיה קליט. שיצלצל טוב. אם העסק או החברה פונה גם לקהל בחו''ל
או שלפחות חושבים שזה הכיוון העסקי-מוטב לתת שם שנשמע טוב גם באנגלית.
שלא יצטרכו ''לשבור-את-השיניים'' כדי להגיד אותו. כי חשוב שיזכרו, כשימליצו או יספרו עליו.
השם יופיע אחר כך על השלט, באתר, בפייסבוק... השם הוא כרטיס-הביקור שלך.
נכון שיש שמות קשים להגייה, אבל אם אתם זוכרים אותם, כנראה שהשקיעו ממון רב,
בפרסומם ובקידומם.
איך מוצאים את השם האולטימטיבי
שמות כידוע לא צומחים על עצים. גם אין רשימות לבחירה בטלויזיה. אפילו אם
תחפשו עם פנס בכל פינה לא בטוח שתמצאו את השם שאתם מחפשים.
הכי נכון ובטוח, לפנות לקופירייטר\פרסומאי. מישהו שזה המקצוע שלו.
תנו לו בריף שמסביר את מהות העסק שלכם. תגידו מה אתם אוהבים. מי קהל-היעד.
אם חשוב לכם שם בינלאומי או משהו עברי. תדגישו אם יש לכם חולשה לשפה יפה.
אולי מתאים לכם משהו מהמקורות. כל כיוון שתוכלו לכוון ולחדד בו את המסר,
עשוי להועיל. מה שאתם חושבים לא בהכרח הוא הדבר הנכון אבל לפחות זה נותן מושג כללי.
איך וכמה
אני בדרך כלל מסביר ללקוחות את התהליך בשיחת-טלפון או בפגישה פנים אל פנים.
אחרי שמבינים זה את זה וחותמים על הזמנת עבודה. אני שואל שאלות על מהות העסק
ועל רצונותיו, כוונותיו, חלומותיו של הלקוח. אני מציע רשימת שמות של לפחות 10.
בדרך כלל השם הנכון, נמצא פה. אבל לא תמיד הלקוח בטוח.
או אז אני מחבר רשימה שניה. זאת לאחר שעשיתי ''שיחת-פיין-טיוניג''-כוונון עם הלקוח.
מה כן. מה בטוח לא. מה קרוב. מה לא לענין מבחינתו
כיצד מחברים שמות נהדרים
אחרי הרבה שנים טובות בתחום היצירה, החשיבה והכתיבה-עדין לא מצאתי נוסחת פלא.
אני חושב על תחום העיסוק, הענף. מה הוא משדר. מה אומרים עליו. אולי יש ביטוי או פתגם
שאפשר לשאול ממנו מילה. אני אומר מילים בקול רם לשמוע איך זה מצלצל. לפעמים יש מילה 
שנשמעת דומה. בפעמים אחרות יכול להיות חיבור של שתי מילים או ראשי-תיבות.
נזכר בסרטים ובספרים. מדמין סרט או תערוכה שראיתי. מקום שהיתי או שיחה ששמעתי.
יש מקרים שאני נעזר במקורות ובמילון. אך הרבה פעמים השם נולד תוך מבט מהחלון.
שמות נפלאים גם עולים עם גלי-הים או יורדים עם המים באמבטיה.
תכל'ס, אין חוקים. הכל פתוח. פשוט יש סוג של ''קרן-אור'' דרכה מתגלה לי השם באותות-ובמופתים.
מה מוסיפים לשם המפורש?
השם הנבחר לעסק, יכול לעמוד בפני עצמו. לשם מעצבים לוגו ויש המוסיפים גם סמל.
זוהי עבודה שמעצב גרפי מיומן יכול לעשות עבורכם מצוין.
מתחת ומעל ללוגו, יש מקום בו צריך להופיע סלוגן לעסק. סיסמא שתוסיף ענין, תוסיף זכירות
ותהיה קליטה וזכירה. ניתן גם לחבר הגדרה, אשר מתארת במילים פשוטות וברורות
את מהות החברה, העסק או השירות. שני האחרונים עשויים להיות מצוינים,
אם חוברו על ידי קופירייטר מנוסה. כל זה, הלוגו\השם, הסלוגן וכאמור לפעמים גם ההגדרה
יופיעו בכל מקום שבא במגע עם אנשים. ע''ג כרטיס הביקור [כמובן], בחתימת-הדוא''ל, בדף-הפייסבוק,
בשילוט, ע''ג רכבי-החברה, בפרסום ב...כל מקום. כמה שיראו יותר את שם העסק-כך יתעלה ויתהלל.
למה השם מצוין?
קשה להסביר את חשיבות השם בכמה משפטים. שם הוא 'בארכה' לכל פירמה.
בודאי בצעדיה הראשונים. אך גם לאורך שנים. השם הופך לאיך שלקוחות ''תופסים'' אתכם.
בדמיון הוא כבר מקבל צבע וצורה ואף ''משדר'' תחושה. מנסיוני ברגע שרואים\שומעים
את השם יודעים שזהו-זה. גם כשאני ממציא אותו, אני כבר יודע. יש מי שמעדיפים להתייעץ
עם הסובבים אותם. לקוחות, קולגות, רואה חשבון, חברים, עו''ד, בני משפחה ושכנים.
אך האמת ניתנת להאמר-"2 יהודים 3 דעות". אנשים רק יבלבלו אתכם.
כל אחד צריך להרגיש בבטן מתי השם מתאים בול.
שמות זה רק לעסקים?
כל אחד יודע ששם של פירמה הוא דבר אחד. יש גם שמות לרשתות שיווק.
שמות מעניקים כמובן גם לילדים ולחיות מחמד. לפעמים צריך גם שם למבצע או לשירות שנותנים.
יש שמות מצויינים למוצר, למשפחת-מוצרים\שירותים, ישנם שמות לישובים ולשכונות,
לאוניות וליאכטות. אחר כך באים גם הכינויים. שמות החיבה. לא פעם שם כזה,
שנולד תוך כדי שיחה או אירוע הופך לשם חיבה שגור. אבל השם המקורי.
הוא-הוא פני הדברים. הוא הדבר שאנחנו רוצים שיזכרו וירצו.
לסיכום, השם מדבר בעד עצמכם
אם כך, שם טוב לא מוצאים ברחוב. צריך להסביר לקופירייטר מה רוצים. לקבל רשימה ולבחור.
מוטב לא להתייעץ עם יותר מידי אנשים. אם בכל זאת חייבים לקבל משוב מקהל-היעד
או ממספר מצומצם של אנשים שאנו סומכים על דעתם. אפשר להכין סקר קצר.
לתת 3 שמות. לבקש שידרגו מ-1 עד-3 ואולי שירשמו-למה אוהבים את השם שבוחרים
[מתוך השלושה]. רצוי ששם העסק יהיה מתוך עולם המושגים של התחום. [אבל לא חובה].
מהשם מעצבים לוגו ומוסיפים לו סלוגן ו\או הגדרה ברורה.
שם טוב. הכל טוב. בהצלחה.

*הבלוג נכתב בחלקו בלשון זכר או ברבים, רק כדי להקל על הניסוח. הפניה כמובן לנשים ולגברים כאחד וכאחת.