יום ראשון, 9 בפברואר 2020

תדירות-חזרה-רפיטציה לפרסם שוב-ושוב


בס"ד
לפני-אחרי-ותוך-כדי
למה אנחנו חוזרים על מסרים

פרסום חד-פעמי, הוא כמעט חסר-ערך. מישהו ראה מישהי שמעה
וכל השאר, בכלל לא שמו לב. כשאנו חוזרים על מסרים שוב-ושוב [רפיטציה],
ישנו סיכוי גדול שלקוחות יזכרו אותו ויחשפו אליו יותר.
לכל אחד יש שם
שם העסק או החברה, לא נבנה ביום אחד וגם לא בשנה.
יש להתמיד בשירות מצוין, בחדשנות, במחירים סבירים ובחשיפה.
נכון, ישנם מותגים-מובילים וחזקים, שדי להם במסר קצר
וכולם ידעו במה ובמי מדובר.
אולם על עסקים וחברות קטנות ובינוניות ש''בונים-את-השם והמותג'' יום-יום,
מוטלת האחריות להגיד ולהראות אותו לכולם-בכל הזדמנות ובכל מקום.
כך יפגשו בו, אם לא כאן אז שם. אם לא היום אז מחר.
אבל מה מהות העסק? מה הוא מוכר? והארגון, מה ואת מי הוא מיצג?
למה חוזרים על מסרים?
מחקרים קובעים שלקוחות עשויים לפגוש מוצרים ושירותים באופן הכי תכוף,
לפני ואחרי ביצוע העסקה או ההזמנה. אז הם במוד של חפוש ואיפוס.
בהתחלה מתענינים מה לקנות-איפה-ובכמה. בסוף, הם ''מחפשים-חיזוקים'',
שיצדיקו את השקעתם. צרכנים שנמצאים במודעות של קניה, יתורו אחר כל מידע,
מחברים, קולגות, משפחה ואפילו מהאדם ברחוב.
אם הם מתכננים לקנות מכונית למשל, הם יסתכלו סביבם ברמזור, בתחנת-הדלק,
בחניון, בפקק. אולי אפילו ישאלו את הנהג/ת.
"מה?! מבסוט מהרכב?". כך גם בכל תחום אחר.
לכן חוזרים על מסרים פרסומיים/שיווקיים. כי אנחנו עשויים לפגוש
את  הלקוח הבא שלנו, בכל מקום ובכל שעה.

לקוחות לא מתים הם מתחלפים...וחוזרים ב''ה
כל בעל-עסק, ארגון וחברה. כל סוכן מכירות ומנהל-שיווק יודעים היטב.
צריך לקוחות מרוצים שימליצו עלינו ויהיו 'שגרירים טובים'.
אבל תמיד צריך ''לדוג את הלקוח הבא''. אסור לנוח על זרי הדפנה.
אם נרדם לרגע בשמירה, העסקה תיפול ותעבור למתחרים. לכן צריך לשמור על ערנות
ולהיות עם היד על ההדק 7\24. לתור אחרי מתענינים ולתפוס אותם כשהם חמים.
לפתות אותם לבוא דוקא אלינו ולא לחצות את הכביש.
מזקקים את המסר ומגבירים חשיפה
יש לחשוב ולהאדיר את היתרונות הברורים שלנו ה-USP.
קודם כל-מה אנשים מחפשים ורוצים ואחר כך מה יש לנו בזה, שאין למתחרים.
עכשיו צריך למצוא את הדרך השיווקית, היצירתית, הברורה
והמפתה ביותר לנסח את המסר. או אז יש למצוא את המידיות, שיבטיחו
את החשיפה הגבוהה ביותר מבחינת עלות/תועלת.
מרגע זה יש ''להפציץ'' בפרסום כמה שיותר פעמים ובמשך כמה שיותר זמן.
אם התקציב מוגבל, מגדירים תקופות חשובות ומרכזים מאמץ.
למען יחשפו-ירצו-ויקנו.
איפה תופסים לקוחות
תופסים לקוחות פוטנציאלים באזניים, בעיניים, בלב ואפילו בזנב.
תופסים אותם בקניון, בבית, בחניון, בעבודה.
מפתיעים אותם בנייד, ברחוב, בטלויזיה, ברדיו, ברשתות ב...בכל מקום
בו הם עשויים להיות. צריך להתאים את המסר לקהל-היעד
ולעשות פיין-טיונינג לפי המדיום. אבל. וכאן בא אבל חשוב.
צריך מסר מרכזי אחד. סלוגן-תמונה-צלילים-ניחוח-טעם.
אפשר גם לבחור-מוביל-קמפיין [ברנד-קרקטר] ולהעביר באמצעותו את המסר
פעם אחרי פעם אחרי פעם. רק ככה משיגים את התוצאה הרצויה:
שירצו אותנו ויקנו אותנו. אלא אם יש לנו תקציב ענק.
או אז אפשר לפנות לכל קהל באופן מעט שונה.
אבל אם המשאבים מוגבלים יש לדייק במסרים [ולהתאימם לכולם]
ויש לרכז מאמץ במדיות מסוימות ובתקופות הכי משתלמות. [עלות/תועלת]

דוד מול גולית
איך מנצחים את הגדולים ונוגסים בעוגה?
עושים זאת עם יצירתית בלתי שגרתית. עושים זאת עם פרסום מפתיע.
עולים במדיות לא שגרתיות ולא איפה שכולם מפרסמים.
עושים 'שתופי-פעולה' שמעניקים לנו חשיפה גדולה ורחבה יותר,
גם לקהל שבאופן רגיל לא יכולנו להגיע אליו. לדוגמא: מבצע עם רשת-שיווק.
פרסום במגרשי-ספורט או בהופעות רבות-משתתפים. בהצעות ייחודיות
לקבוצות פייסבוק ולמועדוני-לקוחות. מנצלים את הכוח שלהם כדי להציג את עצמנו.
בואו נחזור על זה
לקוחות הם החמצן של העסק. צריך לתפוס את תשומת-ליבם.
יש להכין מראש מסר שונה, שנון,  יצירתי ובולט. לאתר ולהזמין
את המידיות הכי משתלמות. [ע''פ עלות/תועלת]. לפמפם שוב ושוב ושוב. להציע הטבה ללקוחות חדשים וללקוחות חוזרים. לאסוף דאטה כדי להודות על הקניה-האחרונה ולהגיע אליהם בקלות בפעם הבאה. לנצל 'קבוצות-כוח' ברשתות החברתיות ובמועדוני-לקוחות.
לערוך סקר חשיפה לפני, תוך כדי ואחרי הפרסום.
להסיק את המסקנות ולפרסם שוב.
פרסום נכון וחוזר-תמיד עוזר.
נ.ב.
מומלץ לפנות לאיש-קריאיטיב שיוכל לתפור את כל החבילה.
מהבנת הנושא ותכנון הקמפין. עבור בהכנת עזרי-פרסום יצירתיים.
וכלה בהפקה ורכישת המדיה. בכוחות עצמו או עם אנשים טובים סביבו.
בלי עלויות נשך ומגבלות זמן ומקום, של משרד-פרסום עסוק ומלא בעצמו.

אין תיאור זמין לתמונה.


אין תגובות:

פרסום תגובה