יום חמישי, 9 באוגוסט 2018

ברכות שנה טובה או שי לחג שנותנים באהבה



בס"ד
איך נולדות השנות טובות שלי*
*כך בלשון העם. הכוונה כמובן לברכות-ושי לראש השנה.

מתישהו בקיץ כשעוד חם נורא,
אני שואל את עצמי-במה אפתיע השנה?
בדרך כלל זה עולה במילים.
אחר כך מתחבר הרעיון.
אבל לא פעם זה "הפוך-גוטה".
קודם בא הרעיון.
או אז אני מתחיל בפינג-פונג של משפטים איתי ועם עצמי.
קורה גם שברגע האחרון, אני הופך את הכל
וכותב משהו חדש לגמרי.
כי נראה לי שזה לא נראה לי ולא יבינו את כוונת המשורר.
לפעמים מבעוד מועד,
 אני עורך סיור חנויות בשוק וברחוב הצעצועים.
מחפש משהו מסוים. משווה יופי, מחיר ואופי.
תוך כדי, זה מתחבר לי.
רוכש שקית מלאה במתנות קטנות ומדליקות
והלב מתרונן. הנה אני עושה את זה שוב.
מה יגידו, לא ממש חשוב. נחמד לשמוע מילה טובה.
אבל זה ממש לא חובה. זה בא לי מאהבה.
***
אם כך, בעידן הדיגיטלי. בו הקליק הוא הדבר הכי אידיאלי.
הלייקים והשיתופים, הם האלוהים.
אנשים כבר שכחו מזמן, את הדבר האמיתי המוחשי את המהות.
ריח, מגע, ריגוש, חידוש, הבעה, ''יציאה''-מפתיעה.
ולי זה חשוב. לכן שולח שוב-ושוב.
הברכות והמתנות הקטנות מתאימות את עצמן לפעמים,
גם לחגים אחרים. כך בפסח למשל, שלחתי פעם מצה עם דבק.
במעטפה בדואר. כתבתי-''נשבר לך? תדביק''.
אני מחפש את ההקשר לחג. מנהגים, שירים, ברכות, תפילות.
המון עבודת ניפוי. כי הראש שלי עף למקומות שמבלבלים אנשים.
העיקר שבסוף זה יצא מחודד ונותן את החג שמייח.
איך ולמה? לאלוהים פתרונים.
הן חכמה הדרך מההולך בה.
***
לא פשוט להסביר במילים למי שאינו עוסק ביצירה,
איך פתאום נולד רעיון.
זהו רגע כזה של התעלות והתגלות. כל הפעמונים מצלצלים.
הכל מצטלל ואתה מחייך לעצמך.
זה יכול לקרות בדרך לים או באמצע קניות.
זה מגיע גם ככה סתם, כשאתה מדמיין או קורא ספר.
הנה זה כאן, נוצר יש מאין.
תכל'ס זה חצי זיון כשזה קורה.
כן. יש חצי זיון. כשתגדלו תבינו.
אולי אפילו לפני ראש השנה.
*** 
מה נותנים לעובדים לכבוד החג שמח
המתנה לעובדים כבר הפכה לחלק ממנהגי-החג.
כולם מצפים לה ומדברים עליה
גם אחד עם השני בארגון ובעסק וגם משווים עם אחרים.
לכן חשוב לחשוב על משהו מקורי.
שעוד לא קבלו ורוב הסיכויים שבשום מקום
לא זכו לכזה. אפשר לתת משהו שימושי לבית,
לאוטו, למשרד, לטיול, לחופשה...
אפשר לבחור קישוט או דבר מה שמרכיבים לבד.
רצוי שיוכלו לשמור את זה וליהנות יותר מפעם אחת.
בנוסף רצוי מאוד להוסיף שורה קולעת
או גלויית-ברכה כתובה לעילא ומעוצבת כהלכה.
כך זה יותר נוגע ומכוון לליבם של מי שמקבלים.
***
לא נעים לבוא בידיים ריקות-אך מאוד נעים לצאת עם משהו ביד
אולי זה נשמע כדבר והיפוכו. אך הכוונה בדיוק לאותה המתנה.
אם אתם פוגשים אנשים במסגרת העבודה, טוב להשאיר להם משהו-סמלי.
שיזכרו אתכם גם הרבה אחרי שהלכתם.
מצד שני, אם באים אליכם, טוב שיצאו עם מזכרת.
רצוי שהשי יהיה מיועד לעמוד או להתלות בעסק, ברכב
או בביתו של המקבל. אפשר להוסיף משפט חכם,
פתגם או משהו מצחיק. כדאי גם שיופיע לוגו שלכם
ודרכי התקשרות. לא במקום בולט מדי. כדי שלא יתפס
כפרסומת. אבל מספיק ברור, כדי שיוכלו להיות עמכם בקשר.
יש מי שבוחרים בלוח שנה. אחרים מעדיפים מחזיק מפתחות
או משהו מתוק בכלי-נאה.
ישנם אלף ואחד רעיונות מקוריים שאפשר להמציא ולייצר.
כייף לקבל משהו כזה.
זה עושה חשק לבוא שוב, לקנות עוד הפעם
או לצלצל ולהזמין דוקא מכם.
***
שי לעובדים עובד בשבילכם
כל מי שפעיל בחברה יום-יום, זכאי לדעת שמעריכים אותו.
רצוי להגיד זאת מפעם לפעם. אפשר גם לצ'פר עם משהו חד-פעמי.
יש גם מי שפשוט נותנים בונוס במשכורת.
אבל בפרוש-עלינו-החגים, יפה להעניק לכולם שי-מכובד.
חשוב מאוד, להגדיר תקציב כללי או תקציב לכל מתנה.
כך מי שיציע לכם רעיונות, ידע לכוון לצרכים ולרצונות שלכם.
חייבים לקבוע לוחות זמנים מדויקים ולהשתדל שהמתנות
יגיעו אליכם כשבוע מראש.
זכרו-עובדים מחייכים, מרוצים ושמחים-זו המתנה הכי גדולה בשבילכם.
***
סטוקים ואתרי פיצ'יפקס ומתנות
רוב המקומות שראיתי ברשת, מציעים מתנות די נדושות וסטנדרטיות.
כוס-תרמית לרכב, מגבת-חוף, עטים או מטען חלופי לסמארטפון.
אבל אפשר גם אחרת. למצוא חפץ מפתיע או בלתי מוכר,
לקחת משהו הכי נפוץ ורגיל אבל באמצעות צבע, צורה או משפט
להביא אותו מכיוון אחר לגמרי.
חפשו מישהו עם ראש יצירתי. הוא או היא, ידעו
לחשוב בשבילכם מחוץ לשגרה ומחוץ לקופסא. 
***
אם בכל זאת, משלוח דיגיטלי שיהיה משהו לא נורמלי
קורה לפעמים שאין זמן או שאין יכולת לתת מתנה פיזית.
או אז אפשר בכל זאת לשלוח במייל ולהעלות ברשת-החברתית.
אבל היות שרבים חושבים כך, כדאי לכם לשלוח משהו ממש, אבל ממש מפתיע.
אפשר להפיק סרטון שהכנתם במיוחד.
ניתן למצוא או לביים תמונה ולחבר לה שורת-מפתח.
לשלוח לינק למשהו בעל-ערך-נוסף. משהו אישי או דבר מה שימושי.
בכל מקרה, חשוב לחשוב על מי שמקבל. מה זה יעשה לו או לה.
אם זה מרגש ומחדש. אם זה משמח או בעל-ערך
עשיתם את העבודה נהדר.
אך אם זה רק תמונה של רימון, תפוח בדבש או שופרות
עדיף כבר לצלצל להגיד שנה-טובה. וזהו.
משהו משעמם בטח לא תורם.
על אחת כמה וכמה אם הוא וירטואלי.
***
שורה תחתונה-ככה נותנים מתנה
מגדירים תקציב ומספר יחידות שדרושות לכם.
פונים מבעוד מועד לקופירייטר עם ראש יצירתי, שיציע רעיונות שווים.
מחדדים את המסר או הקשר בין הברכה לחג ואולי גם לעסק.
רצוי שהרעיון והכיתוב לא יהיה מכירתי. אלא מאחל ומיחל.
[אלא אם כן זהו שי-כספי, הטבה או מבצע שווה במיוחד או במיוחג].
במידה והשי/מזכרת ניתן ללקוחות, יש לרשום דרכי התקשרות,
עם שם-העסק או שם החברה. שיוכלו לחזור אליכם.
אם בוחרים מתנה מתוך סטוקים וחברות של מתנות,
שזו תהיה מתנה מקורית עם ברכה יפה.
אם בוחרים לשלוח במייל או ברשתות החברתיות,
לחשוב ולהפיק משהו מדליק.



יום ראשון, 29 ביולי 2018


בס"ד

חגי יולי אוגוסט
''חגי יולי אוגוסט''-כך קוראים לימים האלה.
כשכולם או מתעלפים מחום, לפני החופש הקרב-ובא או מתאוששים מהחופשה.
*שנאמר-אין אדם זקוק לחופש כמו מי ששב ממנו זה עתה.
העבודה יגעה ורק מחכים כבר בקוצר רוח, לחגים הבאים עלינו בספטמבר.
#
מבחינה שיווקית ופרסומית, גם הקיץ טומן בחובו הזדמנויות
וגם החגים מזמנים שמחה בקופה. אם מבצעים את המהלכים נכון
העונה החמה בהחלט יכולה להיות ''מתנה'' לכל עסק וחברה המשווקת
מוצרים ואירועים לקהל הרחב.
#
בחופש הגדול ההורים רק מחפשים מה לעשות, איך להעביר את הזמן ואיך לפנק את הילדים.
עוד שניה, כבר צריך לערוך קניות "חזרה-לבית-הספר"ולמוסדות להשכלה-גבוהה.
רק חישבו, איך בפניה חכמה ל-3 קהלי-יעד...הורים, ילדים וסטודנטים.
[ופרדו! אקסיוז-מי! כמעט שכחנו את התיירים.]
בקיצור אם מפרסמים ומקדמים כמו שצריך...קוטפים את פירות הקיץ.
#
איך שיגמרו חגי-יולי-אוגוסט, [שכל-כך חששתם מהם והנה הם מפתיעים לטובה]
בא ראש השנה ואחריו חודש להלל עם חגי ישראל.
#
אם אתם רוצים לשפר את המרגש, בחג התפוח בדבש...
הכריזו על מבצע חדש ותנו שי שמח לכל לקוח.
עם חיוך עד שנה הבאה. אילו מבצעים באים בחשבון?
*סוף-עונה\תחילת-עונה *תלוש הנחה לקניה הבאה *משהו טעים לשולחן-החג
*משהו נעים ללבוש *מתנה על כל קניה או כל רעיון שיווקי מכירתי שיעלה על דעתכם.
#
איפה לפרסם
לפני הכל קבלו טיפ חסכוני: סמוך לחג, כל המדיות יקרות יותר.
לכן מומלץ להזמין כבר עכשיו פרסום לאחרי-החגים.
אם מחליטים בכל זאת לנצל את חגיגת-הקניות והמתנות, כדאי לחפש דרכים מפתיעות
או אפילו שגרתיות, אבל בעטיפה חגיגית. למשל-דיוור לתיבות-הדואר בעיצוב שמח.
אולי דיילות בתלבושת מדליקה, שיתפסו לקוחות במרכזים-הומים או אפילו במקומות-העבודה.
אפשר להכריז על מבצע בפייסבוק. בפרסום השוטף וכמובן בפרסום הממומן.
בכל מקרה כדאי לחזור על הפרסום כמה וכמה פעמים ואף לספר ולצלם את הזוכים עצמם.
כדי להגדיל את התנועה ברשת-החברתית ובנקודות המכירה, מפעילים את הגולשים
[חבר-מביא-חבר, שתפו וזכו, צלמו עצמכם עם המוצר שלנו, הגרלה או
חידון נושא פרסים ועוד].
מעבר לזה, כמעט כל מדיה שבוחרים, זוכה לאחוזי-צפיה גבוהים.
כי לכולם יש הרבה זמן פנוי. נצלו זאת למשוך אותם אליכם.
שי וברכה לחג
פעם כולם היו שולחים ברכות שנה-טובה בדואר. כיום הניו-מדיה שולטת.
רוב האנשים והעסקים פשוט שולחים מייל, סמס או ווצאפ.
אני מאמין בשיטה הישנה והטובה. הווה אומר-ברכה מדליקה או שי מקורי
עם שורה קולעת. כי כשמקבלים משהו ביד, זה עושה ללקוחות הרגשה
שבאמת חשבו עליהם ורוצים ביקרם ובטובתם.
מה נותנים? מה כותבים? איך מעצבים? יש אינספור אפשרויות.
דברוני ואוכל לתת לכם רעיונות ופתרונות נפלאים.

בלי מבצעים יותר נעים?
אם אינכם מאמינים בדילים, מבצעים והצעות מכר ייחודיות-נצלו את הקיץ לחיזוק
והידוק הנכסים התדמיתיים שיווקיים שלכם. מה הכוונה?
כתבו, עצבו ובנו לכם אתר-אינטרנט חדש. ודאו שהוא מתאים לדרישות של גוגל
וכמובן שהוא מתאים לסמארטפון ומותאם לנגישות ע''פ החוק.
אם נשארים עם האתר הקיים, העלו מאמרים, דפים ותמונות חדשות.
זה גם מראה על דינמיות של העסק וגם תורם לקידום האורגני.
[הפעולות האחרונות אגב, מומלצות באופן תדיר ושוטף לאורך כל השנה ולא רק בחגים].
עדכנו את המיתוג שלכם. חדשו את השפה הויזואלית והכתובה.
בחרו קו וסגנון, שיהיו מזוהים עמכם ואהובים על ידי לקוחותיכם.
משהו שונה באופן מובחן מהמתחרים. עצבו וערכו מחדש את נקודות-המכירה.
[סידור-המדפים, תמונות-ושלטים, חלון ראוה מזמין ואפילו המענה האוטומטי לטלפון].
שלחו לרשימת התפוצה שלכם ניוזלטר קייצי או לקראת החגים.
הכינו ברכה ושלחו אותה בכל דרך שתמצאו לנכון. לא מכירתי מדי.
יותר בסגנון מאחל ומיחל. אלא אם כן, יש לכם חידוש מרענן
או הזדמנות שכולם חייבים לשמוע עליה. הקיץ וראש-השנה הם תמיד סיבה טובה
המתקבלת בברכה.
שורה-תחתונה מרויחים את החגים מהקיץ
כולם יוצאים ומחפשים איפה לקנות ולבלות את הקיץ.
נצלו את ההזדמנות לפרסם, לקדם ולעשות חגיגה בקופה.
פנו לכל עמישראל. אך התמקדו בהורים ובילדים, בסטודנטים ובתיירים.
הפתיעו את הלקוחות הפוטנציאלים מכיוונים לא נורמליים.
תפסו אותם על חם בקניון, בקולנוע ובים. הבטיחו להם משהו טוב.
הכינו שי וברכה לראש השנה. החגים כבר מעבר לפינה.
הזמינו מדיה מבעוד מועד. כך תחסכו עלויות ותבטיחו מיקומים עדיפים.
בחגים עצמם הלבישו על העסק בגדי-חג. גם בלוק וגם בדיל.
שתהיה לכם-המשך עונה חמה מדהימה.




יום שני, 16 ביולי 2018

צריך לעשות על זה סרט


בס"ד


סרט-זה לא קישוט
מה דעתך לעשות סרט לעסק או לחברה שלך?
סרט קצר הקשור לפעילות העסק או לענף בו הוא עוסק,
עשוי לתרום רבות לקידום ברשת ולמשיכת לקוחות טובים.
אפשר לצלם סרטון מקורי המתאר את הפעילות בחברה או בארגון.
רצוי לבקש מקופירייטר, לכתוב תסריט קולע. כזה שמעביר את המסר
בצורה מפתה ומענינת. את הסרט אפשר להפיץ ולשלוח לכל עבר,
ולהציג צדדים שרוצים לחשוף לקהל הרחב.
יכול להיות-סרט תדמיתי יוקרתי, סרט שיווקי מכירתי, סרט הדרכה והסברה,
או סרט לאירוע מיוחד. ניתן גם לשלב בין הסגנונות.
איך מפיקים סרט לתפארת
כדי שיכירו, יזהו וירצו לפנות-להזמין-לקנות ולרצות אותך,
חשוב שכבר יהיה לך שם לעסק, שם לחברה, סלוגן בעברית או
סלוגן באנגלית. רצוי גם שיהיו לך אתר אינטרנט מקודם בגוגל ודף פייסבוק עסקי.
כי הם ישמשו כרקע או לפחות כסגיר לסרט.
[אם עדין אין לך, מומלץ להכין אותם מראש או במקביל לסרט].
אפשר להפיק סרט פרסומת, סרט תדמית, סרט בנימה אישית, סרט עם טסטימוניאל [עדות] של לקוחות ובעלי מקצוע שממליצים. ניתן גם לתאר בסרט את פעילות החברה
או אפילו סיפור מענין. כזה שקרה או סיטואציה מהדמיון. העיקר שהיא תשרת את הרעיון. פונים לקופירייטר נותנים לו בריף. אם הוא ''מבין-ענין'', הוא יוכל תוך ימים ספורים, להציע כמה וכמה תסריטים מצוינים. את התסריט הנבחר מעבירים לצלם\עורך\במאי או לחברת הפקה. הם יתמחרו את העלויות ויוכלו לעשות הכל מהתסריט עד ללינק ביוטיוב עם הסרט המוכן. אבל...אפשר גם לצלם בעצמכם, במצלמת-וידאו או אפילו בסמארטפון. רק שב-''הפקה-עצמאית''-איכות הסרט
תהיה כמובן נמוכה יותר.
התסריט הוא הרעיון, הבסיס והתבנית
כתבו ספרים. מלמדים באוניברסיטה. יש סדנאות ואפשר אפילו לקבל הדרכה ברשת.
אבל הכי בטוח לבקש תסריט מקופירייטר/תסריטאי שזו העבודה שלו.
התסריט יהיה כתוב בשפה פשוטה וברורה. רצוי שיהיה בו רעיון אחד מרכזי.
יכול להיות תסריט לצילומים במפעל/משרדים/חנות/מרכז החברה או העסק.
יכולים להיות שחקנים מקצועיים או כאלה העובדים בארגון.
אפשר גם לצלם סרט בלי אנשים. התסריט מתחלק לצליל [סאונד] ולתמונה [ויז'ואל] יתאר את הכל-את המיקום [לוקיישן-בשפת ההפקה],
את הצבעוניות, את האור ולפעמים אפילו את הבעות הפנים. יהיה כתוב בו אם השחקן/החפץ מדבר או משמיע קול או שאולי שומעים קריינות ברקע
ומופיעות כותרות על-פי הצורך. כדאי לבקש לראות מספר רעיונות
ולבחור מתוך הרעיונות-את התסריט הרצוי.
לאחר מכן התסריטאי והבמאי מדייקים את כל הפרטים, מעבירים ללקוח לאישור סופי ולמפיק לתמחור, קביעת-לו''ז, בחירת מיקום לצילומים וכן שחקנים ועיצוב ע''פ הצורך.
אם מדובר על סרט אנימציה, האנימטור יכין דמות או דמויות מרכזיות, כדי שללקוח יהיה קל יותר לדמיין מה יצא בסוף.
שיטה נוספת היא הצגת/שליחת-דוגמא [רפרנס] של סרט דומה.
סרט הדברות
10 דברים שכדאי להבין ולזכור, לפני שנכנסים להפקת סרטון פרסומי/שיווקי/תדמיתי.
  *[לא בהכרח על פי הסדר]
1] לבחור קופירייטר/תסריטאי. לאשר לו הזמנת עבודה מסודרת.
2] להחליט אם עובדים מול חברת-הפקה, צלם/במאי, אנימטור ולסגור פרטים.
3] לפני שיוצאים לדרך, יש לקבל ממי שמכין את הסרט-תקציב מפורט,
    תיאור מדוייק ככל האפשר לסרט שיתקבל בסוף, לו''ז ברור ומוחלט.
4] לדעת מראש, לאיזה מדיומים הסרט מיועד-לאתר, לרשת-החברתית, לטלויזיה,
    למשלוח במייל, להקרנה בנקודת-המכירה, למצגת או לשימושים אחרים.
5] לקבוע את אורך הסרט. או לפחות הערכה.
    [סרט ארוך מדי עלול לשעמם. סרט קצר מדי עלול לא להעביר את המסרים].
6] לכוון לסרט שיוכל לשמש לאורך זמן או להכין סדרה. מדי פעם ''משחררים''
    סרט נוסף. [כל סרט צריך גם לעמוד בפני עצמו].
7] להקפיד על סוגר ברור ומובחן. רצוי עם אפשרויות להתקשרות,
    עם שם החברה, שם העסק והלוגו ועם סלוגן בעברית או סלוגן בלועזית.
8] אפשר להתייעץ בשלב התסריט, עם אדם או שנים, לוודא שהרעיון טוב
    ומעביר את המסרים. אבל לא לשאול יותר מדי, כי זה מבלבל.
   [בבחינת-2 יהודים 5 דעות...]
9] מרגע שהסרט מוכן לשביעות רצונכם, יש להפיץ אותו כמה שיותר.
10] לבקש מהקופירייטר רעיונות לעזרים נלווים. באנר, מודעה, שלט...
     שמדברים באותה ''השפה'' של הסרט ומשלימים אותו. זאת לצורך
     קידום המסרים והרעיונות בכמה שיותר פלטפורמות שיווקיות/תדמיתיות.
מאחרי-המסך
דברים נוספים שכדאי לדעת ולהכיר.
מלבד טעם, ריח ומישוש-בסרט יש הכל. הצפייה בו עשויה לטעת באנשים תחושות מגוונות. התרגשות, עצב, התלהבות, התאהבות, רצון ''להזמין-עכשיו'', חשק לטעום,
רצון לשתף בחוויה אנשים נוספים ועוד ועוד כיד הדמיון.
סרט ניתן לצלם במצלמת 360 מעלות ואף להקרין אותו כך שיחושו ממש במרכז ההתרחשות. אפשר שהסרט יהיה בשחור לבן עם צבעוניות רק במקומות מסוימים, אובייקטים שרוצים להדגיש. סרט תדמית או פרסומת יכול לצאת נוגע ללב או מאוד מכירתי. יכול להיות בו חוש-הומור או קצב מסויים. ניתן להשתמש במוסיקה מוכרת או לכתוב, לנגן ולשיר משהו מקורי לגמרי. אפשר לצלם מישהו ידוע, מתוך הבנה שהוא קשור לענין או שהוא יעביר את הנושאים טוב יותר. רק צריכים להיות ערים לעובדה שלפעמים הסלב-''גונב-את-ההצגה''. זוכרים אותו\ה במקום את הענין עצמו.
סרט מאוייר [אנימציה] הוא פתרון פנטסטי לפשט נושאים מורכבים.
בדרך כלל הצפיה בסרט כזה גורמת לאהדה ולאמפטיה שלא תמיד משיגים
בצילום רגיל. עריכת הסרט חשובה ביותר. כי היא סוג של ''עבודה-בעיניים''.
הוא קובע את הקצב החיתוכים והמעברים, הרקע, עוצמת הצליל, שתילת-הכותרות,
הופעה והיעלמות של אובייקטים ושל אנשים, חדות התמונה וכן הלאה.
זכויות יוצרים
חייבים לסכם, לשלם ולחתום על כל הפרטים מראש-כדי להמנע מתביעות,
טענות, מענות ואי נעימויות עתידיות.
יש להחליט מראש לאיזה מדיום מיועד הסרט. במידה ורוצים שהשימוש יהיה חופשי ופתוח לכל השימושים-יש להגיד ולכתוב זאת מראש. אם עשויים להשתמש ברעיונות
המועלים בתסריט לצורך קידום, פרסום או כל שימוש אחר יש לבקש זאת בעת
הזמנת-העבודה. גם סלוגן או כותרת המופיעים בסרט, שייכים ליוצר. אלא אם כן הוסכם וסוכם בכתב ובתשלום משהו אחר. אם הסרט עושה שימוש במוסיקה [לא כזאת שנקנתה מסיפריה] יש לוודא ששילמת וקבלת את זכויות היוצרים. כך גם לגבי קטעי וידאו ותמונות סטילז, הלקוחים ממקורות שונים ושלא צולמו במיוחד עבורך. [סטוקים וספריות-למשל]. רצוי מאוד להגביל בזמן את השימוש בסרט-
חודש/שנה/לתמיד.
The End
סרט פרסום וסרט תדמית, סרט מכירה וסרט הדרכה-
חיוני מאוד לכל עסק חברה וארגון.
ניתן להקרין אותו באירועים ובנקודות המכירה. אפשר להעלות אותו באתר וברשתות החברתיות ו''לקבל-נקודות-מגוגל'' לצורך קידום אורגני. אם רוצים תסריט מנצח-פונים לקופירייטר/תסריטאי מנוסה. אפשר לצלם את הסרט באופן עצמאי. אבל האיכות נפגמת משמעותית. צילום, בימוי ועריכה מקצועית יבטיחו סרט ''תפור'' כהלכה.
לבחור בין צילום לבין אנימציה. להגביל את אורך הסרט. כי אם לא ממש מרתק...
לא רואים. סוגר/סיום עם שם החברה, לוגו, סלוגן לעסק. 
להוסיף סאונד ידוע או מקורי.
לערוך כמו שצריך, כדי שהכל יהיה ''ארוז'' ו-''מוגש'' כמו שצריך.
לא להתייעץ אם אנשים רבים-זה מיותר ומבלבל.
לסגור היטב את כל הפינות לפני שמתחילים: עלויות, תנאי-תשלום, 
לו''ז-להפקה, זכויות יוצרים.
נ.ב.
 Last But Not Least לדבר איתי כשרוצים סרט.


יום ראשון, 24 ביוני 2018

מה אני יכול לעזור לך חוץ מזה...


בס"ד

השירותים שלי-במובן הרחב
חלק ב'

פעמים רבות, לאחר השיחה בנושא עזרי-שיווק ומכירה כתובים [קופירייטינג],
שואלים אותי מה עוד תוכל לתת לנו?
שתוף-הפעולה עם בעלי מקצוע משלימים, מאפשר לי להעניק
כמעט לכל לקוח-פתרון הוליסטי.
משם ולוגו/מיתוג עד פרסום במדיה. מרעיון למבצע עד לדיילות מכירה.

להיות מסונכרנים

אחד מהנושאים החשובים בפרסום ובשיווק, הוא להיות מתואמים.
בעלי המקצוע-מנהל השיווק, מנהל הפרסום, הפרסומאי, יחסי-הציבור, הסטודיו-הגרפי,
המנכ"ל וכן גם "הגמדים" והפועלים שעושים בסופו של דבר את העבודה.
פרסום לא עושים בשביל ''העל-הכיפאק''. פרסום עולה הרבה כסף ויש לו תפקיד.
תפקידו לשרת את האינטרס של המוצר, חברה, ארגון. יכול להיות פרסום-מכירתי,
פרסום-תדמיתי או תעמולתי. אבל על כל העושים במלאכה, ''לדבר באותה השפה''.
רצוי גם שאחד ינהל את הפרסום וכולם יתיישרו לפיו. 
אך גם למי ''שמנהל-את הבסטה'',
ישנה אחריות גדולה להיות קשוב ופתוח לשינויים, להערות ולרעיונות חדשים.
כי כבר אמרו חכמים-''אל תקיף את עצמך באומרי הן''.
כך רואים לא פעם בישיבות ופגישות, בהן כולם מתיישרים עם דעתו של ''הבוס''.
נכון שחשוב שמישהו ינהל את הענינים, אך דעה עצמאית ומקורית היא יסודה של
פריצת-הדרך. אם כולם ילכו באותו הנתיב, יהיה צפוף ולא תכליתי.
אם כך צריך 'בעל-בית' אחד, שיחליט בסוף לאן לנווט את הספינה.
אבל אל להם לבעלי התפקידים שסביב להיות Yes Man עושי דברו. 

איך עושים יש-מאין
חברות וארגונים רבים זקוקים למיתוג.* אם הם בתחילת-הדרך,
המיתוג יעניק להם שפה ופנים. המיתוג בפרט והפרסום בכלל,
הינם ''חלון-הראוה'' של העסק. השפה-הכתובה והשפה העיצובית,
משדרים מי ומה. ניתן גם לעשות מתיחת-פנים למיתוג קיים.
כך מבצעים התאמה לעולם של היום, מבלי לאבד נכסים קיימים.
משדרים עדכניות על בסיס יציב ואיתן.
איך זה מתבצע בפועל? פונים לקופירייטר, מבינים ומגדירים את התהליך.
תהליך המיתוג מתחיל בשם לעסק ובעיצוב לוגו בולט אשר משדר את עולמות-התוכן
של המוצר, ארגון, חברה או עסק.
אחר כך הקופירייטר מציע סלוגן בעברית או סלוגן בלועזית. את הסלוגן הנבחר מחברים ללוגו. אפשר גם לצרף להם הגדרה פשוטה ועניינית.
דואגים לקבל מהסטודיו, את הלוגו עם השורות הנ"ל על גבי-כרטיס-ביקור 
המהווה גם חתימה-אלקטרונית.
המיתוג יגדיר צבעוניות, פונט [סוג-אות], טון דיבור/כתיבה
שיהיה ייחודי ויבדל אתכם מאחרים-מתחרים, שכנים, ספקים...
*מיתוג-איפיון מבדל ובולט של עסק, חברה או מוסד באמצעות-שם, לוגו, סלוגן, צבעוניות ושפה.

תחזוקה-שוטפת
רבים נוהגים להכין אתר לתפארת, לייצר דף-פייסבוק-עסקי,
לתלות שלטי הכוונה ושלט מעל לעסק ואולי אפילו להוציא הודעת יח"צ לתקשורת בעת הפתיחה. אך חשוב ביותר להמשיך ללבות את האש.
לייצר כל הזמן פרסום, מבצעים, תכנים, מסרים, חידושים, ריגושים
או בקיצור-לתת ללקוחות סיבה טובה להתקשר, לבוא ולהזמין
שוב-ושוב. אחרת, גם אם לפעמים נדמה שהעסק או החברה כבר פועלים מעצמם
מכוח-האינרציה-לא כך הוא הדבר. לאנשים יש זכרון קצר.
פעמים רבות, הם לא חוזרים לאותו המקום. גם אם השירות והמחיר היו מצוינים.
ויתרה מזו הם אינם ממליצים עליכם הלאה, ללקוחות פוטנציאלים
שצריכים בדיוק אתכם. גם אם עכשיו הכל נראה ורוד. אל לכם "להרדם-בשמירה''.
מה עושים? ממשיכים לפמפם ולקדם ולפרסם בכל מקום,
בכל מדיום ובכל הזדמנות. לשלוח ניוזלטר, להופיע בבאנרים
במקומות רלוונטיים, להעלות סטטוסים ברשתות-החברתיות באופן תדיר,
להפתיע בשי בחגים וביניהם, להציע מבצעים כובשים,
לצלם ולהעלות לרשת-סרטי מכירה ותדמית, לפרסם מאמרים באתר ובבלוג,
לשלוח גלויות בדואר ובמייל עם הצעות מיוחדות [אפשר גם מחוייכות],
להציב דיילים ודיילות במקומות שוקקים, בתערוכות ובכנסים.
לאסוף דאטה של לקוחות ומתענינים, כדי שאפשר יהיה להמשיך לשווק ולפרסם בלי הפסקה. מי שמתעלם או שוכח את הדברים הללו...ירגיש זאת בגרף המכירות
במוקדם או במאוחר. לתקן בדיעבד-כבר יקר, מורכב, ממושך וקשה יותר.

שורה תחתונה קופירייטר זה ברכה בשבילך
פונים לקופירייטר יצירתי ומנוסה. מבקשים ממנו הצעה לכל הנושאים
שצריכים ורוצים. מקבלים ממנו פתרונות מצוינים לקידום ולפרסום.
מקבלים ממנו גם חיבורים לבעלי מקצוע משלימים.
מרחיבים את המעגל ומגיעים ללקוחות חדשים,
עם רעיונות מקוריים ומפתיעים, באמצעים שונים ומגוונים.
ממשיכים לבצע פעילות שיווקית ופרסומית כל הזמן.
שוב ושוב. עוד פעם ועוד פעם.




יום ראשון, 17 ביוני 2018

מה אני יכול להציע לך...


בס"ד

השירותים-החשאיים יוצאים-לאור
 [מניפת-השירותים שאני מציע]
חלק א'

רבים שואלים אותי כבר לאחר השיחה הראשונה,
בטלפון או בפגישה: מה אתה יכול לתת לי?
כלומר אילו שירותים אתה מציע? התשובה הקצרה אומרת-כל שירותי הפרסום.
התשובה הרחבה כוללת מניפה שלמה של נושאים.

פארטו-אופטימל
משמעות הביטוי בכותרת היא, שכל אחד יעשה מה שהוא הכי טוב בו.
צריך שולחן, קרא לנגר. רוצה אוכל גורמה, הזמן שף מדופלם.
לפי אותו העקרון, היה עלי להציע רק שירותי כתיבה פרסומית. כי אני קופירייטר.
בזה אני מתמחה. בזה אני עובד. בזה אני אפילו קצת מפורסם.
אך מה שקורה בפועל הוא שבשלושים השנה שאני עוסק בפרסום,
אני מבין הרבה יותר מאשר לחבר שם לעסק או סלוגן בעברית.
אני רואה את התמונה הכוללת. מי הם מתחריו. מי הלקוחות. איך מגיעים אליהם.
איך צדים את עיניהם ושובים את ליבם. האם עדיף לפרסם ברדיו
או שמה פעילות ברשתות החברתיות, היא שתביא לתוצאה מיטבית לעסק.
יתרה מזאת, אני מכיר מקרוב אנשי-מקצוע נפלאים. כאלה שהם גם מקצוענים,
גם נחמדים, גם אמינים וגם גובים מחירים סבירים. תאמינו או לא-עדין יש כאלה.
לכן, מה שאינני יודע לבצע בעצמי, אני מחבר את הלקוחות אליהם.
הכל לפי בחירתם. אם רוצים, אני מרכז את הכל דרכי.
אך אם מעדיפים, ההתקשרות הינה ישירה מול הספקים/אנשי-המקצוע.

קופירייטינג
קופירייטר בעברית נקרא-רעיונאי. הרעיונות הקולעים, המתאימים והיצירתיים-
עולים במוחי, בשעות שונות ובכל מיני מקומות. לאו דווקא כשאני יושב וחושב וכותב.
קופירייטינג קלאסי כולל לעניות דעתי את ''המוצרים'' הבאים:
חיבור שם לעסק, חיבור שם לחברה, המצאת שם לארגון, מציאת שם למוצר או שירות.
חיבור סלוגן בעברית או באנגלית. כתיבת תוכן לאינטרנט. כולל טקסטים לאתרים,
מאמרים, ניוזלטר, כתבה פרסומית...
המצאת מילים ורעיון לג'ינגל [תשדיר-רדיו], חיבור תסריט לסרטי מכירה,
לסרטי הדרכה, לסרטי פרסום, לסרטים לצורך קידום בגוגל.
מילים לבאנר. כתיבת דף-נחיתה. המצאת כותרות למודעות, לשילוט ולמה שצריך.
חיבור טקסט לעלון שיווקי, טקסט לעלון פרסומי, טקסט לעלון תדמיתי. [פלייר].
כתיבת פוסטים לפייסבוק.
המצאת רעיון למתנה/שי GA עם שורה קולעת.
אך לא רק. אני כותב גם ברכות לחגים, לאירועים וללקוחות.
לפעמים גם מבקשים ומקבלים ממני נאומים או קטעי הנחיה.
קופירייטר טוב יכול גם לתת ללקוחות קונספט למסע-פרסום שלם,
לכנס, לתערוכה וכן רעיונות שיווקיים-שונים מהסטנדרט. 

למה כדאי לעבוד עם קופירסומאי
קופירייטר שעובד בפרסום תקופה ארוכה שהוא גם חריף וגם מנוסה,
ידע לכוון אתכם למקומות הנכונים.
זו הסיבה שפניתם אליו מלכתחילה. לכן רצוי להקשיב ולהפנים את דבריו, מחשבתו ורעיונותיו. אם הוא מקצוען ואמין, הוא יודע מה שהוא אומר.
זה כמו לפנות לרופא, לצורך קבלת אבחנה מתוצאות של בדיקה ולאחריה
לקבל המלצה על הטיפול הרצוי. מי שעובד בתחום די זמן, חווה מקרים שונים ומשונים
מטפל בלקוחות מכל הסוגים והענפים. הוא יודע לתת פתרונות ורעיונות יצירתיים.
לפעמים מילה או שורה, תמונה או צליל, חיבור או הברקה-יכולים לשנות את כל התמונה. בדרך כלל מבחינים בזיק שבעיניים. אבל אם לא בטוחים, אפשר לבקש המלצות או לראות פרויקטים קודמים שהיו פרי מוחו וכשרונו.
ניתן כמובן גם לגלוש לאתר שלו ולהציץ בדף הפייסבוק-העסקי.

קצת אחרת
תפקידו של הפרסום הוא ליצור משהו יוצא מן הכלל.
לייצר ענין בקרב הציבור ובעיקר אצל קהל היעד.
לצורך משל, צריך לקחת עץ אחד ביער ולסמנו בצורה בולטת
עם סרט אדום או פנס מהבהב. שיראו אותו ויזכרו אותו כיחיד ומיוחד,
מכל העצים האחרים. זה יכול לבוא לידי ביטוי במדיה לא שגרתית.
אפשר לחבר לחברה, לשירות או למוצר-מוביל קמפיין. Brand Character 
מישהו מפורסם שמכירים אותו ומזדהים איתו לטובה. 
מומלץ לזהות יתרון יחסי ולהבליט אותו.
ניתן למצוא רעיון יצירתי יוצא דופן. כל אלה מושכים תשומת לב.
אך בסופו של דבר, על הארגון, העסק או המוצר-''לספק את הסחורה''.
אל לו לפרסומאי להתערב במוצר עצמו. אלא אם כן, יש לו רעיון נדיר ומזהיר
או שהוא ''בא מהתחום'' ומכיר אותו ברמה נאותה.



המשך יבוא >>>