יום ראשון, 3 באפריל 2022

מה זאת אומרת-לפרסם אחרת

 

בס"ד

לפרוץ מהמסגרת קצת אחרת


שוני פעמוני

לפרסם ולקדם. להודיע ולהתריע. למשוך תשומת לב.

על פי רוב, אלה הדברים שגורמים לעסקים לצאת החוצה.

לצוד/לדוג ולהביא לקוחות, או לפחות למצוא מתענינים ולהשיג דאטה באמצעותה ניתן יהיה

להגיע, למכור ולהציע.

איך עושים את זה? באיזו עוצמה? באיזה תקציב? באיזה אופן.

שאלות טובות וחשובות. התשובות כמעט אינסופיות. ואיש הישר בעיניו יעשה.

לפעמים התקציב הינו נגזרת של סך הפעלות. לפעמים מוך תקציב השיווק. 

ניתן גם לקבוע סכום מיוחד לפרויקט.

אפשר גם ללמוד מנסיונם של אחרים. לא לחזור על טעויות אבל לחדד ולנצל הזדמנויות.

קהל יעד ויעדים לששון

רוב החברות והארגונים שאני מכיר, חושבים שהם יודעים מי הלקוחות שלהם

ומי עשוי להתענין במרכולתם.

הם מכוונים אליהם לאורך זמן ולמשך שנים.

מה עושים? מטרגטים. [כפי שאומרים בשיווקית-מדוברת.]

מכוונים ומשגרים. רק אליהם. פה ושם נפתחים לשמוע ולגלות אודות,

פלחים חדשים. זה עשוי לקרות באמצעות מישהו שהגיע מחברה-מתחרה או מתחום-אחר.

זה יכול להפתיע כשמגיע מנהל שיווק/פרסום או בעל תפקיד חדש בחברה.

לפעמים אף מפיו של עובד, ששמע או עלה על כיוון חדש. כמובן גם יועץ-חיצוני.

מנוסה ונבון, שמאיר לכיוון הבלתי-מוכר עד היום. קופירייטר יכול לעזור.

קהל יעד-חדש עשוי להתברר, כבאר-ללא-תחתית של לקוחות.

כי הם טרם נחשפו למוצר/מותג/נושא. יש לדבר איתם בשפה וטון, שנוגעים בהם.

שיזיז אותם לפעול באופן הרצוי. צריך ללמוד ולהכיר אותם מבעוד מועד.

כי ''לחיה'' הזאת יכולות להיות תכונות מפתיעות. בעסקים לא טוב להיות מופתעים.

''עושים-שיעורי-בית'' ובאים מוכנים.



איפה איך ולמה

ה-למה נראה מובן מאליו. יותר לקוחות=יותר עסקאות. אבל האם אנו ערוכים לתת להם מענה? 

שירות ומוצר מתאים? הרי טרם פגשנו בהם. איננו יודעים מה מניע ומה מנענע אותם.

צריך להיערך בהתאם.

איפה? בכל מקום בו הם נמצאים. בין אם זה ברשתות-החברתיות או ברשתות השיווק.

בין אם זה במקום העבודה או במקומות-הבילוי. אפשר גם באוטו, בטיסה או בשפת-הים.

באיזה אופן עושים זאת? ניתן כאמור להשתמש באמצעים ובשיטות המקובלות.

[באמצעי המדיה המוכרים ו...הצפופים.]

אבל אם אנחנו יודעים ששם משתלם לפרסם. כל מתחרינו מודעים לזה.

על פי רוב הם שואבים את המידע, הנתונים והסטטיסטיקה באותם הכלים

ומאותם מקורות עצמם. הכל פתוח לכולם. הכי קל לבצע מהלכים מוכרים.

''ללכת על קרקע בטוחה''. למה לקחת סיכונים? למה לטרוח בשדות-מוקשים

ובאדמת-טרשים. ככה אף אחד לא יבואו בטענות. כולם עושים את זה.

איך? זה כבר הימור. אבל יכול להיות הימור מחושב ומתוכנן. אפשר גם לבצע פיילוט.

מי שמעיז מתיז

ישנם מקרים בחיים, שנקלעים אליהם במקרה באקראי.

ברור ש-''כדאי לבדוק אם יש מים בבריכה, לפני שקופצים''.

ושאם יש מים, אין סחף או חלילה כרישים. 

ולבחון 7 פעמים אם זה קמח או אבנים. לחשוב ולחשב, מה הסיכונים ומה הסיכויים.

עלות/תועלת. ולהחליט אם ואיך לפעול. כאן שוב זה סוג-של רולטה.

כי אם מהלך דןמה, טרם בוצע, לך תדע אם הוא יצליח.

איך בכל זאת? אינטואיציה. תחושת-בטן. מהלכים פורצי-דרך שיצאו מאותו הראש.

כלומר, מי שמציע ללכת למהלך שכזה, האם יש לו/לה ניסיון בתכנון, ביצוע והפקה של

משהו שכזה. שלא יסתבר כאוחז-עיניים, הזוי או מתחזה. אפשר גם לשמוע המלצות מלקוחות וקולגות.

המצאות מול מציאות

מהו אותו רעיון-חמקמק שיהפוך את העולם, או לכל הפחות, יביא תהילה ורווח?

אלוהים יודע. זה עדין לא נולד. איך מגיעים לזה, אם זה לא בוויז?

אם אין מפה ומצפן ואפילו אין למה להשוות?

פונים לקופירייטר. רעיונאי. שיודע לעבד את הנתונים. לצלול למעמקים.

לחפש באפלה. להדליק פנסים. כמעט לעשות-ניסים.

כי הוא/היא, יודעים לחשוב שונה. אחד למיליון. לא אחד ממיליון. לא כמו כולם.

זה יכול להתחיל במסר עצמו, שנאמר בטון-חדש או שמועבר באמצעות ביטוי/רעיון מוכר

רק שלראשונה, נעשה בו שימוש שהופך את המשמעות.

למשל ''ירושלים מוציאה אותי לתרבות טובה''. שחברתי פעם לעדוד-תיירות, לעיר הבירה שלנו.

זה יכול לצנוח מהשמים. פעם רצינו להרשים לקוחות בפגישה חשובה.

העברנו להם את הרעיון בקופסא שהגיעה ממישהו שירד בסנפלינג מהגג

ונכנס דרך החלון במגדל משרדים. הלקוחות לא ישכחו לעולם. המסר עבר עשר.



תמיד אפשר בדרך הישר

פיתוח עסקי ושיווקי הוא סם-החיים של חברות, מותגים וארגונים.

סטגנציה ששוקטת על השמרים-תקועה, מרדימה ומשעממת

את המנהלים והעובדים וכמובן גם את שוק הלקוחות.

צרכנים אוהבים חידושים-והמצאות. דינמיות-ועדכניות.

אל תקחו להם את מה שהם מכירים, אוהבים ולפעמים אף ''מכורים'' אליו.

אבל תנו תוספות. הציעו שכלולים וחידושים. תתפלאו כמה אנשים סקרנים לנסות ולטעום.

אחר כך זאת שאלה של טוב או רע. אם זה ''יתפוס'', זה יכול להפוך למנוע-צמיחה.

אם לא, לפחות ניסיתם ופסלתם את הרעיון. שלא ישאר בגדר-''לו הינו עושים זאת...''

אם כך, את הרעיונות המקוריים ניתן לקבל מקופירייטר מנוסה.

אפשר גם להציג בפניו/בפניה את המהלך השיווקי ולבקש פתרונות יצירתיים,

לפרסום ולקידום.

לעולם לא לעמוד במקום ולטפוח לעצמכם על השכם.

תמיד להיות ספקנים וסקרנים. לנסות מהלכים ומוצרים חדשים.

להפתיע גם במה שאומרים וגם במדיום בו מפרסמים.

קהלים וכלים חדשים

איך פורצים את המחסום ואת תקרת-הזכוכית?

בואו נסכם. מחפשים אוכלוסיה, קבוצת-השתיכות חדשה עבורנו.

בוחונים איפה הם נמצאים/מסתכלים. מכינים את המערכת לקלוט ולטפל בהם.

כאלה שמדברים בשפתם. כדי שלא יהיה ''שירות-דוב''.

יש הזדמנות אחת לתפוס אותם. לא תמיד יש פעם שניה.

כמו ש-''דייל-קרנגי'' אומרים:

"לעולם לא תצליח לשנות רושם-ראשוני''.

פונים לקופירייטר מנוסה. שיודע לחשוב אחרת. מחוץ למסגרת.

נותנים לו בריף. הוא מוצא פתרונות יוצאי-דופן. בוחרים את הכי מתאים.

מספרים לכל העולם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה